کوروش زارعی:

نمایش‌های مسیر پیاده‌روی اربعین با محوریت اتحاد جهان اسلام است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: نمایش‌های ما در مسیر پیاده‌روی اربعین طبق فرمایش رهبری با محوریت اتحاد جهان اسلام و تشیع تدارک دیده شده است،‌ امیدواریم هر سال در این مسیر شاهد اتحاد بیشتر مسلمانان باشیم.
کد خبر: ۲۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ - 07November 2017
نمایش‌های مسیر پیاده‌روی کربلا با محوریت اتحاد جهان اسلام استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، کوروش زارعی پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت اربعین حسینی و حضور خودش در پیاده روی مسیر نجف تا کربلا و هماهنگی گروه‌های تعزیه‌ و نمایش در این مسیر اظهار داشت: تاکنون از سوی همایش دومین تئاتر مردمی اربعین مراسم‌های مختلفی از تعزیه و تئاتر در طول مسیر برگزار شده است.

وی درباره اجراهای نجف گفت: در نجف نمایش‌هایی به زبان‌های فارسی و عربی از حضرت علی اکبر تا دیگر بزرگان و ائمه توسط گروه های نمایشی مختلف از جمله گروه نمایشی اهواز در موکب‌های بزرگ نجف و موکب‌های عراقی، بچه‌های نمایش گیلان با نمایش‌های تلفیقی از شهدای مدافع حرم تا امام حسین (ع) برپا شده است.

زارعی یادآور شد: نمایش بچه‌های به‌شهر، مازندران به صورت خیابانی،‌اجرای مرشد میرزا علی در مقر گروه تئاتر مهنا و مرشد چایانی در نجف اشرف و با هماهنگی حرم امام علی(ع) انجام شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های نمایشی ما بچه‌های دومین همایش پیاده روی اربعین حرکتشان را دو روز پیش به سمت کربلا آغاز کردند ، توضیح داد: اولین موکب 161 یک موکب عراقی، میزبان هنرمندان تئاتر آیینی کشور شد و از آنجا استارت اجراها در مسیر کربلا زده شد و در طول مسیر موکب‌هایی مشخص و هنرمندان به اجرای تئاتر می‌پردازند.

زارعی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره میزبانی و میهمانی در عراق گفت: طبق گفته ایشان ما میهمان عراقی‌ها هستیم و میزبان زوار در عراق نیستیم،‌ بنابراین آنچه مردم عراق برای ما تدارک دیده‌اند، باید شرط میهمانی را به جا آوریم و به مردم عراق هم خدمت کنیم و هم متشکر باشیم.

وی با اشاره به تدارک نمایش‌ها با محوریت اتحاد جهان اسلام و تشیع گفت: همه اینها در راستای اتحاد جهان اسلام است،‌امیدواریم این مسیر رشد کند و اتفاقا تخوبی دراین راه بیافتد ، این حرکت را قدر بدانیم و با عملکردها و رفتارهای غلط بدان لطمه نزنیم.

زارعی در پایان گفت: هر سال باید بتوانیم این راه را تقویت کنیم کار نکنیم که خدایی نکرده سرشکسته شویم و مردم عراق نیز نگاهشان نسبت به ما بد شود.
 
منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار