فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) خبر داد؛

ارائه خدمات ویژه سپاه به زائران اربعین حسینی در ایلام

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام از ارائه خدمات همه‌جانبه سپاه پاسداران به زائران اربعین حسینی در 6 محور در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ - 07November 2017

ساماندهی240 آشپزخانه خانگی اربعین درایلام/ 9 گردان در مرز مهران مستقر هستندبه گزارش دفاع پرس از ایلام به نقل از روابط عمومی سپاه امیرالمومنین (ع)، سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام اظهار داشت: سپاه استان در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های یازده‌گانه ستاد اربعین استان، خدماتی را برای تسهیل در امر این عملیات بزرگ فرهنگی و ارائه خدمات در شان زوار حسینی پیش‌بینی کرده است.

وی بیان کرد: ارائه این خدمات برگرفته از چهار کلیدواژه تأکیدات مقام معظم رهبری، عمل به قانون، ایجاد امنیت، حفظ مرزها و کرامت و شأن و زوار حسینی است که الگوی در این نهاد است که در 6 محور، فرهنگی، اسکان، تغذیه، بهداشت و درمان، حمل‌ و نقل و امنیت فعالیت می‌کند که در برخی موضوعات به‌صورت ویژه و برخی به‌صورت مشترک با سایر دستگاه‌ها فعالیت می‌شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، یادآور شد: توزیع پوسترهای تبلیغاتی، بروشورهای زیارت عاشورا و زیارت اربعین، توزیع 100 هزار بروشور معرفی شهدای برجسته استان، اجرای سه کیلومتر سیستم صوتی، برپایی نمایشگاه استکبارستیزی در پایانه مرزی مهران، تلویزیون شهری و تبلیغات فرهنگی ازجمله برنامه‌های فرهنگی در ایام اربعین در مرز مهران بوده است.

سردار حسینی گفت: در بخش اسکان هم در شهر ایلام و هم در پایانه مرز مهران پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، برای اسکان زوار در میدان اربعین پایانه مرزی مهران امکانات لازم برای اسکان 5 هزار نفر و در ایلام نیز امکان اسکان 10 هزار نفر از جمله پایگاه‌ها و مساجد و تکایا پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بخش حمل‌ونقل نیز یک دستگاه پل فلزی به همت نیروی زمینی سپاه به طول 60 متر، عرض 6 متر و تناژ 60 تن روی رودخانه قبل از روستای «بان رحمان» در مسر مهران به ملکشاهی نصب‌ شده است و در حال حاضر نیز 400 دستگاه انواع اتوبوس‌های «جوان‌سیر» و «نیروهای مسلح» سازمان‌دهی شده و در حال خدمات‌رسانی به زوار هستند و همچنین 15 دستگاه تریلی حمل بار کف‌دار پیش‌بینی‌ شده که در موج بازگشت در صورت حجم سنگین زوار، برای انتقال زوار از پایانه تا پل زائر استفاده شود.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام بیان کرد: در بخش تغذیه نیز ستادی متشکل از پایگاه‌های مقاومت و کمیته‌های مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی استان تشکیل‌ شده است و همچنین با آستان قدس رضوی کارهای مشترکی در حال انجام است، 240 آشپزخانه خانگی در شهر ایلام سازمان‌دهی شده است و یک آشپزخانه بزرگ در اردوگاه اربعین در 1200 مترمربع با امکانات کامل و ظرفیت توزیع 20 هزار پرس غذا مستقر است.

سردار حسینی یادآور شد: در حال حاضر نیز 27 ایستگاه صلواتی مربوط به سپاه‌های استانی و یگان‌های مختلف سپاه‌های استانی در مهران و سه دستگاه نانوایی مستقر هستند و یک آشپزخانه صحرایی به ظرفیت توزیع 2 هزار و 500 غذا نیز در نظر گرفته‌ شده و در بخش درمان بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) وابسته به نیروی زمینی سپاه در منطقه با امکانات رادیولوژی، آزمایشگاه، پزشک متخصص و عمومی به همراه بسیج جامعه پزشکی استان مستقر است.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت نیز در کنار سایر دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات استان انجام‌ وظیفه می‌کنیم و تمام همکاران در دو نوبت در این امر مشارکت دارند، افزود: 9 گردان بیت‌المقدس و امام حسین (ع) سازمان‌دهی شده‌اند و همچنین دو فروند بالگرد در منطقه مستقر شده است.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه این خدمات نیز در امر برگشت زوار وجود خواهد داشت، گفت: در بخش‌های مختلف مربوط به اربعین حسینی، اقدامات خوبی در استان انجام‌ شده ولی هنوز تا تأمین نیازمندی‌های زیرساختی در مهران فاصله زیادی وجود دارد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه بزرگراه ایلام به مهران باید تکمیل شد، اظهارداشت: ریل‌گذاری راه‌آهن از کرمانشاه به ایلام باید عملیاتی شود و جاده ارتباطی مهران، دهلران به اندیمشک نیز دوبانده شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حداقل 60 درصد زوار اربعین از محور مهران تردد کرده‌اند، یادآور شد: مهران، سهل‌الوصول‌ترین، امن‌ترین و نزدیک‌ترین راه به کربلا است که با توجه به حجم جمعیت زوار مراجعه‌کننده به مرز مهران، این استان نیازمند گذرگاه دومی برای تردد زوار است که باید مرز چیلات برای اربعین سال آتی، به صورت گذرگاه یا پایانه مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد گذرگاه مرزی چیلات در شهرستان دهلران می‌تواند موجب کاهش حجمی از جمعیت زوار حسینی به مرز مهران باشد که موجب می‌شود کار تردد زوار نیز به‌راحتی صورت گیرد و مهم این است که زیرساخت‌های استان تکمیل شود و مجتمع خوابگاهی برای ایام اربعین حسینی احداث شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار