یادداشت/ سرهنگ مرادی؛

مهمترین پیام شهدای تازه تفحص شده

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ عنوان کرد: شهید جزو قدرت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و شهدا مختص گروه خاصی نیستند بلکه متعلق به همه آحاد جامعه هستند.
کد خبر: ۲۶۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ - 07November 2017
ایثار و فداکاری، مهمترین پیام شهدای تازه تفحص شده / شهدا قدرت ملی و اقتدار کشورند
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «مراد مرادی» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در یادداشتی به مناسبت تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده ژاندارمری عنوان کرده است: «در این روزها شاهد تشییع پیکر 54 شهید ژاندارمری هستیم که در اواخر جنگ برای امنیت و آسایش همه ما در منطقه زبیدات با حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق پس از پذیرفته شدن قطعنامه 598 در سال 1367 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

همزمان با تشییع پیکر مطهر این شهدای عزیز ژاندارمری، با خبر شدیم که 8 تن از کارکنان خدوم مرزبانی ناجا، جمعه در منطقه شمال غرب کشور مورد حمله ناجوانمردانه گروهک‌های تروریستی قرار گرفتند و مثل شهداء ژاندارمری تا آخرین قطره خون خود مقاومت کردند و در نهایت به مقام شهادت نائل آمدند.

باید از خود بپرسیم که چرا پس از گذشت قریب به 30 سال از شهادت نیروهای زحمتکش ژاندارمری که با چند تکه استخوان و پلاک به آغوش خانوده‌های خود بازگشتند، این همه مورد اقبال و توجه مردم قرار گرفتند؟

به نظر می‌رسد که این همه اقبال عمومی به مقام شهید و شهادت به خاطر دو علت می‌باشد: علت اول بخاطر ویژگی‌های فردی شهید است.

مقام شهید در متون دینی ما بس رفیع است. شهید در کنار انبیاء و اولیاء علیهم السلام، می‌تواند دیگران را شفاعت کند. خداوند متعال در چند جای قرآن کریم تاکید دارد که شهید زنده و در نزد پروردگارش متنعم است. در قرآن کریم بالاترین مقام و درجه از آن شهید است.

دومین علت توجه و اقبال عمومی به مقام شهید و شهادت، بخاطر ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی جایگاه شهید و شهادت می‌باشد. شهید جزو قدرت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

شهداء مختص گروه خاصی نیستند بلکه متعلق به همه آحاد جامعه می‌باشند به همین خاطر، همه اقشار جامعه در تشیع پیکر مطهر این شهدا حضور دارند چرا که شهدا برای امنیت همه مردم، مهمترین سرمایه خود که جانشان می‌باشد را فدا کردند.

بر همه ما نیروهای انتظامی واجب است که یاد این شهداء را زنده نگه داریم و بهترین روش برای زنده نگه داشتن یاد این شهدای عزیز، این است که مهمترین درس و پیام آنان که درس ایثار و فداکاری است را در خود نهادینه کنیم. آن‌ها جان عزیز خود را برای آرامش و امنیت دیگران فدا کردند ما نیز خالصانه و برای رضایت خداوند، وقت خود را برای آسایش و آرامش هم‌نوعان خود هزینه کنیم و با شهدای تازه تفحص شده ژاندارمری و شهدای مظلوم مرزبانی شمال غرب کشور عهد و پیمان می بندیم که راه و آرمان آنان ادامه می‌دهیم».

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها