بازنشر ۳ داستان از سرهنگی پس از ۱۶ سال

سه اثر از مرتضی سرهنگی پس از ۱۶ سال با طرح جلد جدید برای گروه سنی نوجوانان منتشر شد.
کد خبر: ۲۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ - 07November 2017
بازنشر ۳ داستان از سرهنگی پس از ۱۶ سال
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع مقدس، سه مجموعه از کتاب‌های مرتضی سرهنگی نویسنده و پژوهشگر، با نام‌های «اسم من چفیه است»، «اسم من پلاک است» و «اسم من خاکریز است» پس از 16 سال با طرح جلد جدید برای نوجوانان منتشر شده‌اند. همچنین کتاب «روزهای خرمشهر» نیز برای این گروه سنی (نوجوان) به چاپ دوم رسیده است.

«اسم من چفیه است»، «اسم من پلاک است» و «اسم من خاکریز است» آخرین‌بار در سال 80 منتشر شده‌اند. در این سه عنوان، مخاطب با کاربردهای خاکریز، پلاک و چفیه آشنا می‌شود. داستان این عناوین با زبانی ساده و روان روایت شده و قصد دارد تا عناصر مختلف جبهه و جنگ را برای گروه سنی کودک و نوجوان بازشناسی کند.

سرهنگی درباره این آثار اظهار داشته است: در چهار جلد کتاب تازه‌ای که از من منتشر شده، به سراغ اصطلاحاتی رفته‌ام که در جنگ بوده است و پلاک، چفیه و خاکریز را معرفی کرده‌ام. این داستان‌ها را در طول سال‌های گذشته نوشته‌ام و البته این مجموعه ادامه داشته و بیشتر از این بود. اما در حال حاضر این چهار جلد را آماده انتشار داشتم.

این نویسنده افزود: تلاش کردم تا در این داستان‌ها از قوه تخیل استفاده کنم تا برای کودکان جذابیت بیشتری داشته باشد و به همین منظور به این گونه سوژه‌ها، در داستان جان داده‌ام و آن‌ها به نوعی خود را معرفی می‌کنند. در آثار دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان نیز خوب است که نویسندگان تخیل را به کار بگیرند؛ چرا که جهان کودکان با تخیل سر و کار دارد و به سمت این دست از آثار بیشتر جذب می‌شوند و برایشان خواندنی‌تر است.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با تاکید بر اینکه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان باید یکی از استراتژی‌های حوزه هنری باشد، عنوان کرد: از ابتدا هم حوزه هنری به این مهم توجه داشته است و در سال‌های اخیر نیز با تاسیس حوزه هنری کودک و نوجوان بیش از پیش به این مقوله توجه نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: ما نویسندگان خوبی همچون محمدرضا بایرامی، داوود غفارزادگان، داوود امیریان، اکبر صحرایی و ... در حوزه کودک و نوجوان داریم که با موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی آثار خود را منتشر می کنند. قبول دارم که فضای ذهنی بسیاری از کودکان از آن دوران فاصله گرفته است، اما این موضوع باعث نمی شود که ما از تاریخ و آنچه بر کشورمان گذشته برایشان نگوییم. باید وظیفه ای که بر دوش داریم انجام دهیم و به طور حتم کودکان و نوجوانان نیز تاثیر می گیرند و کم کم به سراغ کشف این مضامین می‌روند.

سرهنگی تصریح کرد: باید کتاب‌هایی منتشر کنیم که در نهایت ظرافت، زیبایی و خوش خوان بودن، بتوانند معرف هویت و وقایع رخ داده در کشورمان باشند و بچه ها را با جنگ تحمیلی آشنا کنند. «اسم من چفیه است»، «اسم من پلاک است»، «اسم من خاکریز است» و «روزهای خرمشهر» تولید حوزه هنری کودک و نوجوان هستند که در قطع رقعی و در شمارگان دو هزار و 500 و با قیمت هشت هزار تومان توسط سوره مهر منتشر شده‌اند که سه اثر نخست به چاپ اول و کتاب «روزهای خرمشهر» نیز به چاپ دوم رسیده است.

 انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار