فرمانده مرزبانی استان گیلان:

عدم پاسداری از مرزهای دریایی، آسیب‌های جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد

سرهنگ «کیاست سپهری» با تاکید بر اینکه اگر در راستای پاسداری و حراست از مرزهای دریایی از فرصت‌ها استفاده نکنیم دچار تهدید می‌شویم، گفت: عدم پاسداری و حراست از مرزهای دریایی آسیب‌های جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ - 07November 2017

عدم پاسداری از مرزهای دریایی آسیب‌های جبران ناپذیری را به‌دنبال داردبه گزارش دفاع پرس از رشت، سرهنگ «کیاست سپهری» فرمانده مرزبانی استان گیلان، ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم معارفه فرمانده پایگاه دریابی بندر‌ انزلی که در سالن همایش اداره‌ کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: ایران اسلامی 3 هزار کیلومتر مرز ساحلی و آبی دارد.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با بیان اینکه موقعیت سرزمینی و جغرافیایی در توانمندی کشورها تاثیر گسترده‌ای دارد، اعلام کرد: میزان دوری و نزدیکی دریا به موقعیت جغرافیایی کشورها دارای ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه هر کشوری به دریا دسترسی نداشته باشد از قابلیت‌های گسترده آب‌های آزاد محروم است و به تاثیر از این مقوله از توسعه‌ اقتصادی و پیشرفت عقب می‌ماند خاطرنشان کرد: در جهان کنونی بیش از 1.4 کشورها فاقد سواحل و مرز دریایی و آبی هستند. 

سپهری تعداد کشورهای مذکور را 43 کشور عنوان کرد و با اشاره به اینکه امروز ارزش و اهمیت درسترسی به دریا اهمیت ویژه دارد تاکید کرد: در طول تاریخ کشورهای استعماری از طریق دریا مستعمرات خود را افزایش می‌دادند.

وی حراست و پاسداری از مرز دریایی را حائز اهمیت عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اگر در راستای پاسداری و حراست از مرزهای دریایی از فرصت‌ها استفاده نکنیم دچار تهدید می‌شویم گفت: عدم پاسداری و حراست از مرزهای دریایی آسیب‌های جبران ناپذیری را به‌دنبال دارد. 

فرمانده مرزبانی استان گیلان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌ ایران روند رو به رشدی در توسعه نیروهای مسلح ایران اسلامی پدید آمده است تاکید کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به نیروی دریایی انقلاب اسلامی ایران دارند.

سپهری با تاکید بر اینکه اگر کشوری به مرزهای آبی خود توجه نکند به‌طور یقین صدمه می‌بیند تصریح کرد: در طول تاریخ هر زمان احساس قدرتمندی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده هیچ گزندی به این کشور وارد نشده است.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با اشاره به دوران دفاع مقدس و با تاکید بر اینکه در آن دوران انقلاب اسلامی هنوز انسجام و یکپارچگی خود را به‌درستی تشکیل نداده بود افزود: در آن دوران رژیم بعث عراق به خود اجازه تجاوز به مرزهای ایران اسلامی را داد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی نظام سلطه به‌طور شبانه‌روز به فکر ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا، رهبری فرزانه مقام معظم رهبری و اقتدار نیروهای مسلح دشمن به خود جرأت تجاوز به خاک ایران اسلامی را نمی‌دهد.

سپهری با اشاره به اینکه امنیت و آرامش حاکم در ایران اسلامی در منطقه و جهان مثال‌زدنی است خاطرنشان کرد: این امر با توجه به مرزها، زیرساخت‌های سواحل، تجهیزات شناوری و نیروهای متعهد افزایش می‌یابد.

فرمانده مرزبانی استان گیلان با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور با از جان‌گذشتگی و ایثار نیروهای مسلح تداوم می‌یابد تاکید کرد: پایگاه دریایی بندرانزلی 257 کیلومتر نوار ساحلی را در حوزه استحفاظی خود دارد.

خاطرنشان می‌شود، در این مراسم «محمدعلی پورتقی» به فرماندهی پایگاه دریابانی بندر انزلی منصوب شد و از زحمات «اسماعیل سلیمانی‌راد» نیز تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار