ژنرال آصف غفور خبر داد؛

ایجاد پست‌های مشترک فرماندهی در مرزهای ایران و پاکستان

سخنگوی ارتش پاکستان از ایجاد پست‌های مشترک فرماندهی در مرزهای ایران و پاکستان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶ - 07November 2017
ایجاد پست‌های مشترک فرماندهی در مرزهای ایران و پاکستانبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ژنرال «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان که به تهران سفر کرده است، عصر امروز در نشست خبری مشترک با سردار قدیر نظامی معاون امور بین الملل ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان، با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای تدارک سفر رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، گفت: رئیس ستاد ارتش پاکستان با پیام دوستی و همکاری به ایران سفر کرده است.

وی افزود: دیدارهای چند روز گذشته با مقامات کشوری و لشکری جمهوری اسلامی ایران بسیار سازنده و حرفه‌ای بود.

آصف غفور با اشاره به حمله آمریکا به افغانستان، گفت: مرزهای مشترک ما با افغانستان بسیار وسیع است و تا به امروز مشکل خاصی را در این زمینه نداشته‌ایم، اما بعدها بدلیل عدم حضور ما و حضور افغانستانی‌ها در مرزها، تروریست‌ها وارد پاکستان شدند.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم تا تروریسم را مهار کنیم و امروز بیش از 200 هزار نیرو در مرزهای مشترکمان با افغانستان مستقر هستند.

سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به ایجاد موانع در مرزهای پاکستان و افغانستان، اظهار داشت: زمانی که جنگ در افغانستان شروع شد، پناهندگان زیادی به پاکستان آمدند. اما امروز ثبات خوبی را در پاکستان شاهد هستیم.

وی در خصوص شرایط مرزهای مشترک ایران و افغانستان، گفت: این مرز را مرز صلح و دوستی معرفی می‌کنیم و امروز اگر هیچ نیرویی هم در مرزها نداشته باشیم، احساس خطر نخواهیم کرد چرا که ایران را کشوری دوست می‌دانیم.

آصف غفور ادامه داد: باید از تردد تروریست‌ها که دشمن مشترک ما هستند در این منطقه جلو گیری کنیم و یکی از محورهای مذاکرات در روزهای گذشته امنیت مرزها و اقدامات مشترک بود.

وی با بیان اینکه ایجاد گشت‌ها و ایستگاه‌های مشترک در دستور کار دو کشور قرار گرفته است، گفت: هرگز از داخل خاک پاکستان تهدیدی متوجه ایران نخواهد بود و این موضوعی متقابل است که در دیدار با مقامات نیز بر آن تاکید شد.

سخنگوی ارتش پاکستان ادامه داد: تمام قابلیت‌ها و درهای کشور پاکستان برای ایجاد همکاری‌های بیشتر باز است. ارتش پاکستان و نیروهای مسلح بصورت برادرانه در کنار هم هستند.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با ایران برای ایجاد پست‌های فرماندهی مشترک در مرزها، گفت: ارتش و دولت پاکستان ارزش خاصی برای ایجاد رابطه با ایران قائل است و به هیچ وجه از روابط با ایران دست نخواهیم کشید.

آصف غفور در پایان گفت: هیئت پاکستانی با دستاوردهای خوبی ایران را ترک می‌کند و امیدواریم در آینده شاهد تعمیق روابط باشیم.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار