سردار پاکپور در دیدار رییس ستاد ارتش پاکستان:

تحرکات تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه صورت می‌پذیرد

فرمانده نیروی زمینی سپاه تحرک اشرار در مناطق مرزی ایران و پاکستان را تحت حمایت سرویس‌های جاسوسی کشورهای فرامنطقه‌ای دانست و از تلاش‌های جدید کشور پاکستان در ایجاد استحکامات مرزی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۶۵۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱ - 07November 2017
تحرکات تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان با حمایت سرویس‌های جاسوسی بیگانه صورت می‌پذیرد
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ژنرال «قمر جاوید باجوا» رییس ستاد ارتش پاکستان که در رأس هیات عالی رتبه نظامی به تهران سفر کرده است، عصر امروز (16 آبان) با سردار سرتیپ پاسدار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه دیدار و گفت وگو کرد.

سردار پاکپور در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به رییس ستاد ارتش پاکستان با یادآوری پیوند تاریخی و فرهنگی عمیق میان دو کشور، بی ثباتی امروز در غرب آسیا و توسعه تروریسم با اقدام آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را تحمیل کننده شرایطی سخت بر منطقه توصیف و تصریح کرد: باتوجه به شکست‌های متعدد داعش در عراق و سوریه و اینکه جغرافیای اشغال شده توسط آنان در حال سقوط است به نظر می‌رسد آن‌ها به دنبال مناطقی برای جایگزینی و استقرار هستند که باید مراقبت لازم صورت گیرد تا جای پای جدیدی برای تروریست‌های تکفیری ایجاد نشود.

وی طرح تجزیه عراق که از چند ماه قبل به همه پرسی اقلیم کردستان انجامید را توطئه‌ای صهیونیستی برشمرد و اظهار کرد: این یک نقشه برای کشورهایی مانند ایران و پاکستان که اقوام مختلف دارند بود که با تلاش دولت و نیروهای مردمی عراق این طرح صهیونیستی به شکست انجامید.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه تحرکات اشرار و تروریست‌ها در مناطق مرزی ایران و پاکستان را تحت حمایت‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای فرامنطقه‌ای دانست و با تقدیر از تلاش‌های جدید کشور پاکستان در ایجاد استحکامات مرزی، گفت: هر چه حضور نیروهای مسلح ما در مرز و شعاع مرزی پررنگ‌تر باشد میدان عمل تروریست‌ها کمتر خواهد شد.

سردار پاکپور در ادامه گسترش همکاری‌ها و نیز انتقال تجارب و آموزش‌ها میان نیروهای مسلح دو کشور را عامل ناکامی توطئه‌های دشمنان فرامنطقه‌ای و دست نشاندگان تروریست آنان دانست و تصریح کرد: این تعاملات ضریب امنیت در مرزهای مشترک را افزایش داده و ما آمادگی داریم به برداران پاکستانی در پرکردن برخی خلاهای مرزی کمک کنیم.

ژنرال قمر باجوا نیز در این دیدار با تایید سخنان سردار پاکپور و بیان اینکه ایران و پاکستان دارای افکار و اندیشه‌های مشترک بسیاری هستند، بر گسترش و توسعه این اشتراکات تاکید کرد.

رییس ستاد ارتش پاکستان با بیان اینکه باتوجه به مشکلاتی که گروهک‌های تروریستی در مناطق مرزی دو کشور ایجاد کردند اخیرا در این منطقه متمرکز شده‌ایم، گفت: با افزایش نیرو و انجام اقدامات لازم امنیتی در تلاشیم تا کنترل خود بر این مناطق را بیشتر کرده و تحرکات تروریستی را کاهش دهیم.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها