سردار کمالی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تمامی فرزندان ایثارگران در طرح کسر خدمت ثبت‌نام کنند/ خرید خدمت فرزندان ایثارگران تقریباً منتفی است

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تمامی فرزندان ایثارگران اعم از مشمولان و آن‌هایی که در حال خدمت هستند، در صورت تقاضای کسر خدمت در طرح «کسر خدمت فرزندان ایثارگر» ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۲۶۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ - 08November 2017
تمامی فرزندان ایثارگر در طرح کسر خدمت ثبت‌نام کنند/ خرید خدمت فرزندان ایثارگر تقریباً منتفی است
سردار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، در خصوص موضوع خرید خدمت فرزندان ایثارگر اظهار داشت: در این رابطه هنوز تصمیم‌گیری نشده است؛ اما طبق تدابیر و سیاست‌هایی که از قبل وجود داشته و با توجه به اینکه سربازی یک امر مقدس است، تقریباً فروش آن منتفی است.
 
وی همچنین در خصوص اطلاعیه اخیر ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با مقررات کسر خدمت فرزندان ایثارگر گفت: به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ابلاغ شده است که پس از توجیه پلیس + 10 و طراحی و توزیع فرم‌های مورد نظر، از اواخر آبان ماه کار ثبت نام آغاز شود.
 
سردار کمالی افزود: ابتدا لازم است فرزندان تمام کسانی که کارت ایثارگری دارند و یا در جبهه حضور داشته‌اند اما مدرک ایثارگری ندارند، با مراجعه به مراکز پلیس + 10 اقدام به ثبت نام کنند.
 
وی تاکید کرد: تمامی فرزندان ایثارگران از 6 ماهه تا آن سنی که مشمول خدمت سربازی و یا در حال خدمت هستند، در صورت تقاضای کسر خدمت در طرح «کسر خدمت فرزندان ایثارگر» ثبت‌نام کنند.
 
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی انتخاب سالانه حداکثر 20 هزار نفر برای کسر خدمت گفت: پس از ثبت نام تمامی افراد، 20 هزار نفر که دارای امتیاز بیشتری هستند، مشخص خواهند شد. آن وقت از بین آن 20 هزار نفر آنانی که نتوانند مدرکی ارائه کنند یا شرایطی سنی نداشته باشند، کنار گذاشته و از تکمیل ظرفیت استفاده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: کسانی که پس از ثبت نام نیاز به ویرایش اطلاعات دارند، می‌توانند در فرصت ده روزه به ویرایش اطلاعات خود بپردازند.
 
سردار کمالی تصریح کرد: فرزندان ایثارگر در صورت کسب امتیازهای لازم به ترتیب از در حال خدمت، دارای برگه اعزام به خدمت و دانشجوی مشمول در اولویت کسر خدمت هستند.
 
وی بیان داشت: پیش بینی ما این است که چون در زمان جنگ خدمت بین 24 تا 27 ماه بوده است و سربازان زیادی به جبهه‌های جنگ اعزام شده‌اند، ترافیک ثبت نام داشته باشیم و به ترتیب هر سال میزان تقاضا نیز کاهش می‌یابد.
 
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آن دسته از فرزندان ایثارگری که والدینشان دارای کارت ایثارگری هستند، طبق همان کارت ثبت نام کنند اما کسانی که والدینشان در جبهه‌های جنگ حضور داشته و کارت ایثارگری ندارند، طبق خوداظهاری ثبت نام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل مختلف و مشخص شدن حداکثر 20 هزار نفر برای کسر خدمت سربازی، پیامکی برای آنان ارسال خواهد شد تا در صورت نقص مدارک و یا آن کسانی که خوداظهاری کردند، به ارائه مدارک خود بپردازند. 
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها