اولین‌های دفاع مقدس/ 129

اولین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع)

اولین فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شهید محمد بروجردی بود.
کد خبر: ۲۶۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵ - 08November 2017
اولین فرمانده قرار گاه حمزه سیدالشهدا (ع)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، محمد بورجردی در سال 1333 در یکی از روستاهای اطراف بروجرد به دنیا آمد. از هفت سالگی به همراه خانواده ساکن تهران شد و در سال 1356 با هدف ضربه زدن به رژیم پهلوی، گروه توحیدی «صف» را تشکیل داد.
 
بروجردی در همان سال راهی نجف شده و از طرف حضرت امام خمینی مامور آگاه کردن مردم از جنایات رژیم شد و در این سنگر به ادای  وظیفه پرداخت.
 
گروه صف به فرماندهی محمد بروجردی، هنگام ورود حضرت امام به میهن و روزهای پس از آن، مسئولیت حفاظت از جان امام را بر عهده گرفت.
 
با عزیمت امام به قم، بروجردی مسئول زندان اوین شد و از سوی دیگر نقش مهمی در تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایفا کرد لذا خود از فرماندهان اولیه آن به شمار می رفت.
 
بروجردی در سال 1358 برای فرونشاندن آشوب ضد انقلاب در کردستان راهی این منطقه شد و با اقامت چهارساله خود در آن دیار، وضعیت این منطقه را سروسامان داد تا جایی که به مسیح کردستان شهرت یافت.
 
شهید بروجردی در سال 1361 به عنوان فرمانده سپاه در غرب کشور، قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) را تشکیل داد و عملیات مختلف نظامی  را از آنجا هدایت کرد.
 
سرانجام این پاسدار غیور و فداکار طی یکی از ماموریت های نظامی در نزدیکی شهرستان نقده، بر اثر انهدام خودرو حامل ایشان توسط مین در 29 سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
پیکر پاک این شهید پس از تشییعی با شکوه، در بهشت زهرا (س) در تهران به خاک سپرده شد.
 
انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار