حبیب‌الله صادقی به دفاع پرس خبر داد؛

خَلق هفت تابلوی نقاشی از شهید بهشتی و شهدای انقلاب/ برگزاری نمایشگاه «سرچشمه سُرخ»

دبیر کل نمایشگاه هنری «سرچشمه سرخ» از خَلق هفت تابلوی نقاشی با موضوع شهید بهشتی و شهدای انقلاب در نمایشگاه «سرچشمه سُرخ» خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۳ - 09November 2017
خَلق 7 تابلوی نقاشی از شهید بهشتی و شهدای انقلاب/ برگزاری نمایشگاه «سرچشمه سُرخ»«حبیب‌الله صادقی» دبیر کل نمایشگاه هنری «سرچشمه سُرخ» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس از برگزاری این نمایشگاه در فرهنگستان هنر خبر داد و اظهار داشت: موضوع نمایشگاه «سرچشمه سُرخ» حوادث سال 1360 است. ترور آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی، شهید رجایی، حمله همه‌جانبه صدام به ایران، جنایات آمریکا و اسرائیل و حمایت‌های 32 کشور از صدام از موضوعات این نمایشگاه است.
 
وی افزود: رصد و گزارش‌های گروهک منافقین برای بمباران شهرها به دشمن بعثی که سهمگین‌ترین و سخت‌ترین دوران را برای انقلاب اسلامی به وجود آورد و لازم بود درباره این دست مسائل، فیلم‌ها و کارهای گرافیکی تولید شود، از جمله محورهای این نمایشگاه خواهد بود.
 
این هنرمند برجسته انقلاب افزود: امروز فرصتی است تا مباحث و مفاهیم آن دوران مورد توجه قرار گیرد و با کیفیت به نسل امروز عرضه شود. بنیاد شهید و امرو ایثارگران این اتفاق مهم فرهنگی و هنری را انجام می‌دهد و مسئولیت دبیر کلی آن را نیز بر عهده من قرار داده‌اند.
 
صادقی ادامه داد: «سرچشمه سرخ» در بخش‌های نقاشی، گرافیک، هنر جدید و عکاسی برگزار خواهد شد. هنرمندان خوب ما آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند. من نیز چون از سال 1360 مسائل انقلاب را به طور ریز دنبال می‌‎‌کردم در این نمایشگاه فرصتی پیدا کردم تا هفت تابلوی جدید نقاشی کنم.
 
دبیر کل نمایشگاه هنری «سرچشمه سرخ» بیان کرد: سه تابلو را با موضوع شهید بهشتی و نقش ارزنده ایشان و ارادتشان به اهل بیت (ع)، کربلا و اندیشه شیعی کار کردم. 72 شهید ترور حزب جمهوری اسلامی به مثابه 72 شهید دشت کربلاست چون شهید بهشتی از ارادتمندان شهدای کربلا و شخصیتی عارف و از قله‌ها و چهره‌های ارزشمند انقلاب بود که شهادتشان روایت تلخی برای انقلاب بود.
 
وی خاطرنشان کرد: موضوع شهدای هفت تیر بهانه‌ای بود تا بار دیگر یادداشت‌هایم را به صورت نقاشی روایت کنم. نام یکی از این نقاشی‌ها «آسمان 17 هزار ستاره دارد» است. هر چند ترورهایی که ضد انقلاب از سال‌های 1360 تا موضوع مرصاد انجام داده بیش‌تر از 85 هزار است.
 
این استاد برجسته هنرهای تجسمی اظهار داشت: پرونده دشمنان انقلاب اسلامی و ضد انقلاب همچنان برای هنرمندان باز و مطرح است. هنرمندان کشورمان باید عزت و آرمان‌خواهیشان را دلالت کنند و حرف‌های ناگفته تاریخ را تا وقتی که در قید حیات هستند، برای نسل بعدی نقل کنند.
 
صادقی با تاکید بر اینکه هنوز برگ‌های زرین زیادی از دفاع مقدس روایت نشده است، گفت: پرونده دوران دفاع مقدس، برگ‌های زرینی  زیادی دارد که شامل هزاران جلوه است و ما هنوز شاید 50 برگ آن را روایت کرده‌ باشیم. روایت کردن پرونده وزین دفاع مقدس دینی است که بر عهده هنرمندان کشور است تا پهلوانی و دلیرمردی‌های شهدا، رزمندگان و جانبازان را روایت کند. غافله دفاع مقدس هنوز فرماندهانی مانند «سردار حاج قاسم سلیمانی» دارد که شهید حججی‌ها را در ادامه راه همراه می‌کند تا مدافع راه و تفکر اهل بیت و شیعه باشند.
 
دبیر کل نمایشگاه هنری «سرچشمه سرخ» تاکید کرد: احیا و بازخوانی پرونده دفاع مقدس می‌تواند نسل جوانی مانند شهید حججی را تربیت کند. هنوز حرف‌های ناگفته زیادی داریم که امیدوارم قدرت اندیشه و قلمی داشته باشیم که بتوانیم آن را به زیبایی بیان کنیم.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار