علیرضابیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

حفظ ارزش‌های دفاع‌ مقدس با توسعه گردشگری جنگ

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری جنگ نسل جوان را با ارزش‌های دفاع‌ مقدس، جان‌فشانی و فداکاری رزمندگان آشنا می‌کند.
کد خبر: ۲۶۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰ - 09November 2017

حفظ ارزش‌های دفاع‌ مقدس با توسعه گردشگری جنگاحمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره دوران دفاع مقدس اظهار داشت: وقایعی که در طول تاریخ اتفاق می‌افتند، چه بخواهیم و چه نخواهیم به هیچ‌وجه از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود. دوران دفاع مقدس جزئی از تاریخ پر افتخار کشورمان است که هرگز فراموش نخواهد شد.

وی تدبیر، بصیرت و استقامت مردم انقلابی را عامل مهم پیروزی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: رزمندگان دوران دفاع مقدس همان انقلابیونی بودند که با عزم و اراده راسخ رژیم سلطنتی را سرنگون کردند.

این نماینده مجلس با توجه به اینکه امروز دیگر زمان آن نیست که با روش و سنت‌های قدیمی نسل جدید را با آموزه‌های دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، تصریح کرد: برای جذب و همسو کردن جوانان با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس باید با زبان خودشان صحبت کنیم، جوان امروز جویای علم توأم با حقیقت است و ما باید پاسخ‌گوی تمام سوالات این نسل در حوزه‌های مختلف باشیم.

بیگی با بیان اینکه چگونه آثار باستانی ایران برای همگان به خصوص خارجی‌ها جاذبه پیدا کرده است، گفت: موضوع گردشگری جنگ باید برای همه مسئولان دغدغه باشد، چراکه این موضوع از عوامل مهمی در برجسته‌سازی رشادت و حماسه‌آفرینی رزمندگان است.

وی عملکرد موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جهت ترویج فرهنگ و ارزش دو حادثه تاریخی کشور یعنی ظهور انقلاب و دوران دفاع مقدس را مورد تقدیر قرار داد و گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس که در استان‌های مختلف ساخته و یا در حال احداث است نمونه‌ای از میراث فرهنگی و معنوی ایران است که مورد توجه و بازدید تمام اقشار جامعه به خصوص نسل جوان قرار می‌گیرد.

این نماینده خانه ملت با اشاره به اقداماتی که توسعه گردشگری جنگ در کشور نیاز دارد، بیان کرد: گردشگری جنگ نیاز به راهنمایان سفر تخصصی دارد که به جنگ تحمیلی اشراف کامل داشته باشند و راوی گردشگری جنگ باید تاریخ جنگ هشت ساله را به طور کامل بداند و برای گردشگران توضیح دهد.

وی گفت: گردشگری جنگ، نسل جوان را با ارزش‌های دفاع‌ مقدس، جان‌فشانی و فداکاری رزمندگانی که جان خود را در راه دفاع از وطن فدا کرده و به شهادت رسیدند، آشنا می‌کند و به نسل‌های دیگر نیز ارزش‌هایی مانند میهن‌دوستی و دفاع از وطن را یادآوری می‌کند.

بیگی با بیان اینکه وجود راویان دفاع مقدس برای حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس ارزشمند هستند، افزود: با گذشت زمان یادگاران دوران دفاع مقدس از بین ما می‌روند و ما باید خاطرات این عزیزان را به نسل جوان منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار