نامه شهید علی باقر/ حلالیت طلبی شهید از خانواده خود

شهید باقر در نامه خود خطاب به مادرش آورده است: مادر جان تو را به خدا پسرت را خیلی خیلی دعا کن، و حلالم کن و اذیت‌هایی را که کردم نسبت به همه شما حلال کنید و اگر کسی که می‌بینید مرا می‌شناسد، از طرف من حقیر حلالیت بطلبید.
کد خبر: ۲۶۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷ - 10November 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «علی باقر» 12 اردیبهشت 1349 در تهران چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و در نهایت شهید باقر شش مرداد 1367 طی عملیات مرصاد در اسلام آباد غرب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید والامقام نامه‌ای خطاب به خانواده خود نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

نامه شهید علی باقر/ حلالیت طلبی شهید از خانواده خود 

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسین علیه السلام: «برای تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها و ناکامی‌ها و ناروایی‌ها خود را آماده سازید و دل قوی دارید که قادر یکتا پشتیبان شماست و تنها اوست که شما را از شر دشمنان نجات می‌بخشد و عاقبت شما را بخیر می‌گرداند و دشمنان شما را به انواع عذاب‌ها و شکست‌ها دچار می‌گرداند. از خدا طلب کن که صبر و قدرت تحمل سختی‌ها را به تو و اهل حق و عدل را یاری دهد.»

السلام علیک یا اباعبداالله، السلام علیک یا مولا یا صاحب الزمان، السلام علیکم یا اهل بیت النبوة. با سلام خدمت رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (مدظله العالی).

با سلامی گرم ولی از راهی دور خدمت خانواده‌ی محترم و بسیار گرامی خصوصا پدر و مادر گرامی. حالتان چطور است؟ با روزگار و این دنیا چطورید؟ ان‌شاءالله که در پرتو عنایات حضرت حق و حضرت ولی عصر موفق و موید باشید. اگر از حال فرزند حقیرتان خواسته باشید به شکر خدا و به فضل و کرم خداوند متعال خوب و سرحال هستم و محتاج دعای خیر شما خانواده‌ی محترم.

نامه‌ی شما 2 صبح روز سه شنبه 1366/12/11 یعنی امروز آمد و به دستم رسید، خوشحال شدم چون چند روز بود که منتظر نامه‎ی شما بودم، و الان که نزدیک غروب همان روز است تصمیم گرفتم که جواب نامه را بنویسم.

پدر جان؛ حالت چطوره؟ ان‌شاءالله که موفق هستی و صحیح و سالم. پدر جان جدا و التماسا می‌خواهم که در مواقعی که حال دعا داری دعا کن تا خدا معرفت خودش و معرفت چهارده معصوم (صلوات الله علیهم) را در قلب پسرت لحظه به لحظه بیشتر کند و خلاصه آدم کند پسرت را چون هنوز که هنوز است نتوانستم آدم بشوم دعا کن که دعای پدر در حق فرزند ان‌شاءالله مستجاب می‌شود.

مادر جان؛ حالت چطوره؟ ان‌شاءالله که حالت خوب است و دیگر درد نمی‌کشی و اگر هنوز هم دچار درد هستی ان‌شاءالله خدا شفای کامل می‌دهد شما را و دیگران مریض‌های اسلام. امیدوارم که در فکر پسرت نباشی و دل نگران و ناراحت نباشی چرا که الان تکلیف است و باید به جبهه برویم. هر موقع حال دعا داشتی، پسر کوچکت را هم دعا کن تا خدا آدم کند وی را. حال مریم و ملیحه چطور است؟ ان‌شاءالله که سالم هستند و در کارهایشان خصوصا عبادت موفق باشند.

از مهدی و محمد چه خبر؟ آیا هنوز اذیت می‌کنند و شیطانند؟ از جانب من مهدی را ببوسید و همچنین محمد را و سلامم را به ایشان برسانید.

راستی از بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی عراق چه خبر؟ شنیدم که کوکا کولا را زده است درست است یا نه؟ دیگر کجاها را زده است؟ این چند روز اینجا خیلی وضعیت قرمز می‌شود. وقتی که هواپیماها می‌آیند، آیه وجعلنا... آیه‌ی هفت از سوره‌ی یس را بخوانید تا کور شوند. ان‌شاءالله که آقا امام زمان با ظهور خودش ریشه‌ی تمام این ظلم‌ها را از بین می‌برد.

مادر جان دیگر چطوری؟ تو را به خدا پسرت را خیلی خیلی دعا کن، و حلالم کن و اذیت‌هایی را که کردم نسبت به همه شما حلال کنید و اگر کسی که می‌بینید مرا می‌شناسد، از طرف من حقیر حلالیت بطلبید، و منتظرم نباشید به این زودی‌ها بیایم چون 2 هفته یا کمی بیشتر است که به منطقه آمدم. هر موقع گردان مرخصی داد من هم میایم پیش شما (ان‌شاءالله).

امام حسین علیه السلام: این ستمکاران می‌کوشند چراغ هدایتی را که پیامبر میان امت من افروخته است خاموش کنند، ولی توکل ما برخداست و ما به سوی او باز می‌گردیم و بازگشت همه به سوی او.

برای طول عمر امام و سلامتی ایشان و تمامی مریض‌های اسلام خصوصا مجروحین و معلولین جنگ تحمیلی و برای آزادی اسرا و پیدا شدن مفقودین و پیروزی نهایی رزمندگان اسلام و برای آدم شدن خودمان خیلی خیلی دعا کنید.

ساعت 6/25 بعدازظهر 1366/12/11»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار