امام جمعه بهشهر:

راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند است

امام جمعه بهشهر گفت: راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند است که 25 میلیون نفر جمعیت را همچون میدان مغناطیسی در یک مکان جمع می‌کند.
کد خبر: ۲۶۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴ - 08November 2017

راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند است/ اربعین موجب همه گیر شدن فرهنگ حسینی در جهان شده استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «سید عربعلی جباری» امام جمعه بهشهر بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت اربعین حسینی در اداره امور منابع آب شرق مازندران برگزار شد، اظهار داشت: اربعین حسینی، ظرفیت فرهنگی بزرگی برای ترویج اسلام ناب و آرمان‌های اهل بیت(ع) است که باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

وی با بیان اینکه کربلا محصول اربعین است، افزود: اربعین موجب ایجاد جذبه و همه گیر شدن فرهنگ حسینی و عاشورایی در کل جهان شده است، به‌واقع راهپیمایی اربعین تجلی جمال خداوند است که 25 میلیون نفر جمعیت را همچون میدان مغناطیسی در یک مکان جمع می‌کند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به اینکه انگیزه بعثت و رسالت در صلاح و کمال و عاقبت به خیری مردم است، بیان کرد: هر کسی یک انسانی را هدایت کند گویا همه بشریت را هدایت کرده است، فراموش نکنید بافضیلت‌ترین عبادت، عبادتی است که انگیزه خدایی داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه احترام به یک مومن از احترام به کعبه بالاتر است، تصریح کرد: همه افراد در زندگی فردی و اجتماعی خود مسوؤلیت بزرگی دارند و آن مسؤولیت، وظیفه و تکلیف خودسازی و رعایت اخلاق اجتماعی است.

جباری با تاکید بر اینکه همیشه شکرگزار نعمت‌های الهی باشید، اظهار کرد: آب یکی از نعمت‌های خداست و بسیار ارزشمند است و همین نعمت الهی عامل رشد و حیات بشر است و حیات موجودات را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مسیر و مکتب ما حق است، افزود: انسانیت خودتان را ارزان نفروشید، بها و ارزش انسان در حد عالم و بهشت است. رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر بیان کرد: امام حسین(ع) و رهبر معظم انقلاب با خدا معامله کردند و یقین بدانید هر کس که با خدا معامله کند خدا به او آبرو و شخصیت می‌دهد.

جباری در پایان با اشاره به اینکه جدایی تفکر و اندیشه از کودکان بزرگ‌ترین مشکل جامعه مدرن است، گفت: کسانی که دنیایی فکر می‌کنند و به غرایض و جلوه‌های دنیایی می‌اندیشند خود را ارزان می‌فروشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار