ناتو ساختار نظامی خود را برای مقابله با روسیه ارتقاء می‌دهد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرده است که در واکنش به فعالیت‌های نظامی روسیه ساختار نظامی خود را ارتقاء می‌بخشد.
کد خبر: ۲۶۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ - 09November 2017

ناتو ساختار نظامی خود را برای مقابله با روسیه ارتقاء می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به منظور مقابله با روسیه، ساختار نظامی خود را ارتقاء می‌دهد.

بنا بر گزارش شبکه خبری دویچه‌وله، این اقدام برای نخستین‌بار پس از جنگ سرد صورت می‌گیرد و به این ترتیب تحرکات نیروها در منطقه آتلانتیک و اروپا آسان‌تر خواهد شد.

ناتو اعلام کرده که این اقدامات را در واکنش به فعالیت‌های نظامی روسیه صورت می‌دهد.

«ینتس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو  نیز این موضوع را در آغاز نشست 2 روزه وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان در بروکسل مطرح کرده است.

استولتنبرگ گفته بود: «یکی از مهمترین مؤلفه‌های ما ، ساختار قوی و فرماندهی سریع است و ما به هر اقدامی که در راستای حفاظت از مرزها و مردم ما ضروری باشد، ادامه خواهیم داد.»

وی افزود: «باید یگان دیگری به منظور حمایت از خطوط دریایی در منطقه آتلانتیک ایجاد شود و دیگر یگان‌ها هم باید از لحاظ نیرو و تجهیزات ارتقا یابند. در بسیاری از مناطق اروپا استانداردها رعایت نمی‌شوند و پل‌ها و راه‌های قوی وجود ندارند تا خودروهای سنگین بتوانند از روی آن‌ها عبور کنند.»

این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از هم‌پیمانان آمریکا در سازمان ناتو انتقاد کرده است که سهم خود را نمی‌پردازند.

همچنین کشورهای عضو ناتو با استفاده هرچه بیشتر از تسلیحات سایبری در جریان عملیات‌های نظامی موافقت کردند. در همین راستا تشکیل مراکز فرماندهی عملیات‌های سایبری از دیگر مواردی بود که به آ‌ن‌ها پرداخته شد.

انتهای‌پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار