اینجا خوزستان است و همیشه‌ی خدا بوی کربلا می‌دهد

در بیستمین روز از ماه صفر، کربلانشینان ایران، در رثای اربعین شهدای دشت کربلا، به سوگ نشستند.
کد خبر: ۲۶۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰ - 09November 2017
اینجا خوزستان است و همیشه ی خدا بوی کربلا می دهد به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، همزمان با اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، از صبح امروز (پنج‌شنبه) مجالس حزن و اندوه در اقصی نقاط شهرها و روستاهای خوزستان برگزار شد.

شیفتگان حسینی در ادامه عزاداری‌های خود در چهل روز گذشته، امروز نیز در عزای اربعین سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش به سوگ نشستند و خیابان و کوچه‌های شهرها را به پرچم‌های سیاه عزا مزین کردند.

سوگواران حسینی در اهواز، با تجمع در مقابل حسینیه «عاشقان ثارالله» واقع در چهارراه طالقانی، حرم حضرت علی‌بن مهزیار اهوازی (ع) و دیگر مساجد و حسینه‌ها، در قالب دسته‌جات سینه‌زنی، زنجیرزنی و نوحه‌خوانی، عزاداری کردند و خود را هم قدم با دیگر همشهریان‌شان که راهی سفر عشق شده بودند، پا به رکاب صحرای کربلا فرض کرده و اشک ماتم ریختند.

در دیگر شهرها و روستاهای خوزستان نیز عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور در حسینه‌ها، مساجد، اماکن، بقاع متبرکه، تکایا و هیئت‌های مذهبی، در اندوه اربعین حضرت اباعبدالله و یاران ایشان سوگواری کردند و با آرمان‌های امام شهیدان پیمانی دوباره بستند.

خوزستانی‌ها که کربلایی بودن را در زمان هشت سال دفاع مقدس با پوست و گوشت خود لمس کرده بودند، امروز نیز غوغایی دیگر به پا کردند و یاد شهدا و جانفشانی‌هایشان را ارج نهادند و با برپا کردن موکب‌هایی در دل شهر، خود را شریک و همقدم کاروان حضرت عشق پنداشتند و به هموطنان‌شان شربتی با بوی عطر و گلاب نینوا تعارف نمودند‌.

این‌جا خوزستان، کربلای ایران است و اربعینش دست کمی از کربلای عراق ندارد. این‌جا هنوز باید با وضو وارد شد و در سوگ سالار شهیدان ناله کرد و گریست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها