حال و هوای کربلا در شب اربعین/ بین‌الحرمین قلب تپنده شیعه شد

طریق الحسین (ع) طی روزهای اخیر مملو از زائران پیاده سیدالشهدا (ع) بود تا همزمان با اربعین خود را به شهر کربلا برسانند و در عزای اباعبدالله الحسین (ع) اشک ماتم بریزند.
کد خبر: ۲۶۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰ - 10November 2017
حال و هوای کربلا در شب اربعین/ بین‌الحرمین قلب تپنده شیعه شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مهدی بخشی سورکی: طریق الحسین (ع) خاطرات فراموش نشدنی از حضور عاشقان حسین (ع) را در دل خود دارد؛ از پیاده‌روی‌هایی که ذکر مصیبت سالار شهیدان را با خود به همراه داشت و از نجواهای عاشقانه‌ای که هر زائر زیر لب و یا در دل و جان خود زمزمه می‌کرد.

چقدر هضم وسعت سخاوت مردمان عراق در پذیرایی از زائران حسین بن علی(ع) سخت است آن زمان که همه دارایی خود را به پای زائر می‌ریزند و بوسه محبت بر پیشانی و پای عاشقان حسین می‌زنند.

چند ساعت تا اربعین عراق باقی مانده است و خیلی از زائران خود را به کربلا رساندند و بسیاری نیز هنوز در مسیر عاشقی عمودهای آخر را طی طریق می‌کنند.

اینجا از هر رنگ و نژاد و ملیتی فقط حسین(ع) را می‌خوانند و عشق به سیدالشهدا(ع) است که به هر زائری اینجا عزت می‌بخشد.

چه کسی می‌توانست باور کند هزار و چندی سال بعد از واقعه عاشورا، میلیون‌ها دلباخته حسین پرچم مظلومیتش را بلند کنند و در سالروز اربعین شهادتش از هر کجای عالم خود را به این سرزمین پر مصیبت برساند.

آری عشق به حسین(ع) مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و این مغناطیس بی‌بدیل اربعین، جان‌های خسته را به سمت خود کشانده است.

این روزها همه آمدند تا تسلای دل دختر علی بن ابی‌طالب(ع) باشند وقتی که پس از چهل روز دوری از برادر، خاطرات عاشورا را بر مزار بی سر بهترین مخلوق خدا که پیامبر خاتم(ص) فرمود «حسین از من است و من از حسینم»، مرور کند.

اجتماع اربعینیان پرچم عزتمندی شیعه را در عالم به اهتزاز در می‌آورد

کربلا این روزها غوغایی است و اجتماع اربعینیان پرچم عزتمندی شیعه را در عالم به اهتزاز در می‌آورد.

بسیاری از زائران عراقی که از شهرهای دور و نزدیک خود را برای زیارت اربعین به کربلا رسانده‌اند از همان ورودی شهر آنجا که گنبد و بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) رؤیت می‌شود زیارت اربعین را می‌خوانند و برای اینکه زائران کشورهای دیگر شرایط بهتری در کربلا داشته باشند به سمت خانه و دیار خود رهسپار می‌شوند.

در ورودی‌های مختلف شهر کربلا از سمت نجف و حله برخی از روحانیون و مادحین با بلندگوهایی که در دست دارند برای زائران، زیارت اربعین می‌خوانند.

تقریباً در همه جای شهر کربلا زائران حسینی(ع) حضور دارند و موکب‌های عراقی از آنان با همه توانشان پذیرایی کرده و به آنان خدمت می‌کنند.

تا فاصله ۲ تا ۳ کیلومتری بین‌الحرمین هیچ خودروی شخصی و عمومی اجازه تردد ندارد و حال و هوای کوچه پس کوچه‌های شهر کربلا وصف نشدنی است.

دسته‌های عزاداری چند روزی است که از شارع القبله به سمت حرم حرکت می‌کنند تا در حرم‌های مطهر نوای جان‌سوز لبیک یا حسین(ع) سر دهند.

ورود دسته‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی استان‌های کشور به حرم

امسال دسته‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی استان‌های مختلف کشور و همچنین برخی از کشورهای دیگر نیز اجازه ورود به حرم گرفتند و در حرم‌های شریف کربلا بر سر و سینه زدند.

سیاه‌پوش‌های حرم مطهر امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) جلوه‌های زیبایی به این اعتاب مقدس داده است

سینه‌زنی هیئت‌های عزاداری شیعیان تانزانیا، هندوستان و کانادا در حرم سیدالشهدا(ع) جالب توجه بود.

در شارع باب القبله برپایی موکب‌ها را به منظور تسهیل در رفت و آمد زائران به حرم محدود کردند و این خیابان هر لحظه شاهد حضور دسته‌های مختلف عزاداری است که در برخی از این دسته‌ها هزاران نفر از جوانان در حالی که لباس‌های متحدالشکل و سربندهای یکدستی بر پیشانی بستند با نظم خاصی به سمت حرم سیدالشهدا(ع) رهسپار می‌شوند و بر سر و سینه می‌کوبند.

سیاه‌پوش‌های حرم مطهر امام حسین(ع) و قمر بنی هاشم(ع) جلوه‌های زیبایی به این اعتاب مقدس داده و در حرم سیدالشهدا(ع) از باب القبله که وارد می‌شویم در ورودی ضریح مطهر روایتی از صادق آل محمد(ص) نقش بسته که فرمودند: «دوست داشتنی‌ترین اعمال نزد پروردگار زیارت قبر امام حسین(ع) است».

دسته‌های عزا با شور و حرارت وصف ناپذیری تا پاسی از شب در حرم‌های مطهر یکی پس از دیگری و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته عزاداری می‌کنند که در شب گذشته دسته‌های بزرگ عزاداری موکب اهالی قم المقدسه، موکب علی بن موسی‌الرضا(ع) و هیئت بزرگ شباب الخمینی نیز عزاداری کردند.

بین الحرمین این روزها به قلب تپنده شیعه مبدل شده و حلقه‌های سینه‌زنی و روضه خوانی که بیشترشان ایرانی هستند تا سحرگاهان مشغول عزاداری هستند.

خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران بسیاری از کشورهای مختلف از جمله ایران در این مدت تلاش کردند تا گوشه‌ای از زیبایی‌های اربعین حسینی(ع) را به تصویر بکشند.

فعالیت بیش از ۲ هزار خبرنگار در مراسم اربعین

یکی از مسئولان تبلیغات حرم سیدالشهدا(ع) در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به عراق گفت: در مدت ده روز اخیر تا اربعین بیش از ۲ هزار نفر از خبرنگاران، عکاسان و فعالان رسانه‌ای در امر پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) فعالیت داشتند.

وی افزود: تعداد ۱۵ واحد سیار نیز در پشت تل زینبیه مستقرند و عزاداری‌ها و پیاده‌روی زائران را به صورت زنده برای شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی پخش می‌کنند.

گاراژ نجف نیز محل تجمع خودروهای حمل و نقل عمومی شده و از شامگاه دیشب بازگشت زائران اربعین در حال انجام است در عین حال تعداد زیادی تریلی و کامیون نیز برای انتقال زائران در خروجی کربلا مستقر شده است و هزینه بازگشت به مرزهای مهران و شلمچه و چذابه با استفاده از خودروهای ون و اتوبوس از ۵۰ تا ۸۰ هزار تومان متغیر است.

منبع: مهر

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار