امیر پوردستان در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

رصد تهدیدات آینده و ایجاد ظرفیت‌های لازم در نیروهای ارتش

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: تهدیدات آینده نزدیک و دور رصد می‌شوند و بر این اساس ظرفیت‌های لازم را در نیروهای ارتش ایجاد خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰ - 10November 2017
رصد تهدیدات آینده و ایجاد ظرفیت‌های لازم در یگان‌های ارتش
امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: امروز نوع تهدیدات متفاوت از گذشته هستند و تهدیدات به نوعی از تهدیدات علمی تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به واسطه تهدیدات نوین ظرفیت‌هایی را در خود ایجاد کرده است که می‌تواند آینده را مطابق میل خود ترسیم کند، گفت: ما نیز باید در مقابل اینگونه رویکردها، نخست آینده و نوع تهدیداتش را رصد کرده و بشناسیم و در ثانی مطابق با خواست و خط مشی‌های خود آینده را بسازیم.

امیر پوردستان افزود: اگر غیر از این باشد قطعاً ما در جنگ‌های آینده شکست خواهیم خورد.

وی تصریح کرد: یکی از ماموریت‌های مرکز مطالعات راهبردی رصد آینده نزدیک و دور و همچنین شناسایی تهدیدات است و این مرکز متناسب با نوع تهدیدات ظرفیت‌های لازم را در تمامی حوزه‌های نیروها ایجاد می‌کند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش بیان داشت: ما تلاش می‌کنیم از نخبگان و خبرگان علمی و تجربی در این حوزه استفاده کنیم تا با همفکری و مشاوره بتوانیم به آنچه که خواست مقام معظم رهبری در ایجاد آمادگی کامل است دست یابیم.

وی ادامه داد: زمانی که این مرکز کار خود را آغاز کرد ما با تهدیدات نیابتی مواجه بودیم و شاید شناخت ما از این نوع تهدید محدود بود. لذا یکی از سازمان‌هایی که نیروها را پشتیبانی فکری کرد و در حوزه تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و سلاح ها راهگشایی کرد و سازمان و ساختار گروهک‌های تکفیری را شناسایی کرد و راه‌های مقابله را در اختیار نیروها گذاشت تا ما با علم و آگاهی بهتری کار را جلو ببریم مرکز مطالعات راهبردی بود.

امیر پوردستان در پایان تاکید کرد: به طور قطع این مرکز الگویی است که کمک و پشتیبانی فکری را برای فرماندهان ارتش ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار