حجت‌الاسلام و المسلمین جان نثاری در شهر ری:

درس‌های اربعین حسینی باید تبیین و ترویج شود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضروت تببین اربعین گفت: درس‌های اربعین حسینی باید تبیین و ترویج شود و جهت ماندگاری آن باید تلاش کرد.
کد خبر: ۲۶۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵ - 10November 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین جان نثاری بعد از نماز مغرب وعشاء در مراسم دهه سوم ماه صفر که در مصلی شهرستان ری برگزار شد با اشاره به لزوم تببین و ترویج درس‌های اربعین اظهار داشت: جابر ابن عبدالله انصاری وقتی به کربلا رسید خطاب به همراهان گفت به خدا قسم ما در ثواب شهدای کربلا شریک هستیم.

وی در مورد چگونگی شریک شدن در ثواب شهدای کربلا افزود: برای تبیین این معنا به حدیثی از پیامبر(ص) استناد می‌کنم مبنی بر اینکه به خدا قسم از رسول خدا(ص) شنیدم هر کس بپسندد و تصدیق کند عمل قومی را با آن قوم در آن عمل سهیم و شریک است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اگر گروهی کار خیری انجام دادند و شما موفق به انجام آن نشدید اما آن گروه را تأیید و تصدیق کنید در آن شریک هستید، مثلا اگر کسی بیمارستان یا کتابخانه‌‌ای ساخت و شما متمکن نبودید اما این عمل را تصدیق کنید در ثواب آن شریک خواهید بود.

جان نثاری با اشاره به اینکه در مقابل اگر کسی جنایت، معصیت و گناهی انجام دهد و شما آن را تأیید کنید در آن عمل شریک می‌شوید عنوان کرد: در آخرت برخی از پرونده اعمال خود تعجب می‌کنند در حالی که اعمالی در آن درج شده که از آن خبر ندارند و این امر به واسطه رضایت به کار گروهی است که ما در عمل آن سهیم شدیم.

وی افزود: بر همین اساس بود که مختار ثقفی نیز زمانی که به خونخواهی امام حسین(ع) پرداخت تنها کسانی که در مقابل امام جنگیدند را مورد بازخواست قرار ندارد و حتی کسانی که به نحوی با عمل خود از این حرکت حمایت کردند را مورد عتاب و انتقام قرار داد.

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: مراقب اعمال و خیر و شر کارهای خود باشید؛ در همین زمینه دفاع از امر به معروف و نهی از منکر، یا تأیید اعمالی همچون ظلم، فسا و ... و همچنین تأیید استکبار به نوعی شریک شدن در آن اعمال است؛ پس قدری در مورد عواقب اعمال خود هوشیار باشید.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار