سخنگوی حشد الشعبی عراق:

حشد الشعبی هیچ نیرویی در خارج از مرزهای عراق ندارد

احمد الاسدی اعلام کرد: حشد الشعبی هیچ نیرویی خارج از مرزهای عراق ندارد و منطقه البوکمال را ارتش سوریه آزاد کرده است.
کد خبر: ۲۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ - 10November 2017
این سازمان هیچ نیرویی در خارج از مرزهای عراق نداردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، احمد الاسدی، سخنگوی حشدالشعبی اعلام کرد: این سازمان هیچ نیرویی خارج از مرزهای عراق ندارد و منطقه البوکمال را ارتش سوریه آزاد کرده است.

الاسدی تاکید کرد: هیچ نیروی، حتی یک نیرو از بسیج مردمی عراق خارج از مرزهای این کشور حضور ندارد و اعزام نیرو به خارج از عراق به موافقت پارلمان نیاز دارد.

وی افزود: منطقه البوکمال سوریه را نیز ارتش سوریه و هم پیمانان آن آزاد کرده اند.

الاسدی در کنفرانس مطبوعاتی که امروز در شهر کربلای معلی برگزار کرد گفت: هیچ رزمنده عراقی وابسته به نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از این کشور نمی جنگد. وی افزود: مسئله حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در خارج از کشور آنهم در صورت ضرورت به موافقت پارلمان عراق بستگی دارد.

وی با اشاره به گزارش برخی رسانه های عربی در زمینه حضور نیروهای بسیج مردمی در منطقه البوکمال در کنار ارتش سوریه گفت: همه این اطلاعات نادرست است و منطقه البوکمال سوریه تنها توسط ارتش ارتش سوریه و هم پیمانانش آزاد شده است.

گفتنی است برخی رسانه ها روز چهارشنبه مدعی شدند ارتش سوریه و یگانهای بسیج مردمی عراق و حزب الله لبنان منطقه البوکمال در استان دیرالزور سوریه را که هم مرز با عراق است بطور کامل آزاد کرده اند.

منبع: صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار