حاج امیر عباسی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

گمنام‌های هیئت‌ها مدافعان حرم شدند/ همه را علاقمند به انقلاب کنیم

مداح کشورمان با بیان اینکه گمنام‌های هیئت‌ها مدافعان حرم شدند، گفت: لازم است کار فرهنگی را جدی بگیریم و همه را به انقلاب اسلامی علاقمند کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ - 11November 2017
گمنام‌های هیئت‌ها مدافع حرم شدند/ همه را علاقمند به انقلاب کنیم
«حاج امیر عباسی» از مداحان بنام کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه امروز چند نوع فرهنگ عاشورایی تبلیغ می‌شود، اظهار داشت: یک فرهنگ عاشورایی از انگلیس و آمریکا به طور غیرمستقیم و با کُلی واسطه به هیئت‌ها القا می‌شود. این جریان‌ها به بهانه‌های مختلفی و با اسم کمک‌های مالی، بانی مجلس و خَیّر، نفوذ می‌کنند.
 
وی گفت: عاشورای دیگری وجود دارد که امام خمینی (ره) و آقا (مقام معظم رهبری) ترویج کننده آن هستند. این عاشورا از مسائل روز غافل نمی‌شود اما آیا هر اتفاق رخ داد ما روی آن نوحه می‌خوانیم؟ نه. بحث‌های کلی مثل امر به معروف و نهی از منکر، شهدا، خط امام خمینی (ره) و موضوعات امت اسلامی که ما باید در قالب‌های هنری، جریان ظالم و مظلوم روز را تبیین کنیم، مورد توجه قرار می‌گیرد و مولفه هیئت انقلابی می‌شود.
 
این مداح کشورمان خط کشی و مرزبندی در هیئت را آسیب آفرین دانست و بیان کرد: کار انقلابی، اسم گذاری ندارد. نباید کسی را از دایره انقلاب خارج کنیم. بچه‌های هیئت‌هایی که اسم و نام نشانی ندارند، پای‌کار انقلاب هستند و بسیاری از آن‌ها مدافعان حرم شده‌اند و در فتنه 88 و مسئله سوریه خوش درخشیدند.
 
عباسی با تاکید بر اینکه نام‌گذاری هیئت انقلابی و غیر انقلابی اشتباه است، افزود: نباید به‌گونه‌ای تعبییر شود که هیئت‌های ما چند دسته هستند، این کار درست نیست. هنر آن است که مولفه‌های مورد نظر امام خمینی (ره) و آقا را در بحث نوحه خوانی با زبان هنر جابیاندازیم. خط کشی کردن و اسم گذاشتن بر روی هیئت‌ها، دایره انقلاب را تنگ می‌کند. باید از بدسلیقه‌گی‌های مرسوم دست برداریم و به جذب حداکثری مورد نظر رهبری فکر کنیم. نباید کسی را از دایره انقلاب بیرون کنیم. لازم است کار فرهنگی را جدی بگیریم و همه را به انقلاب اسلامی علاقمند کنیم.

وی با اشاره تاثیرات تربیتی موضوعات مرتبط با شهدا، گفت: دفاع مقدس و مدافعان حرم بحث‌هایی هستند که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و عین قرآن و دعا خواندن همیشه تازگی دارند. قرائت دعای کمیل هر بار تازگی دارد و هیچ گاه پیش نمی‌آید کسی بگوید من این فراز‌ها را بارها خوانده‌ام و تکراری شده است. بحث دفاع مقدس و شهدا نیز چون برخاسته از حقیقت و نور است، خسته کننده نمی‌شود. ما متاسفانه برای دفاع مقدس کم گذاشته‌ایم، امیدوارم ان‌اشالله بتوانیم وظیفه خودمان را بهتر انجام دهیم.

عباسی تصریح کرد: کتاب «سلام بر ابراهیم» خاطرات شهید ابراهیم هادی، کتابی تاثیرگذار است که خیلی برای جوانان ما مفید است. من از تمام همرزمان این شهید و کسانی که در گردآوری چنین خاطراتی زحمت کشیده‌اند از جمله حاج حسین الله‌کرم قدرانی می‌کنم. امیدوارم چنین آثاری بیشتر در جامعه ترویج داده شوند.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار