دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

درگیری تروریست‌ها در غرب حلب/ جلوگیری ترکیه از تردد غیرقانونی در مرز با سوریه

درگیری میان گروهک‌های تروریستی تکفیری در غرب استان حلب و مقابله نیروهای مرزبانی ترکیه با تردد غیرقانونی در مرز این کشور از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 11November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله لبنان، مقاومت اسلامی عراق و لشکر فاطمیون افغانستان) در شرق سوریه و آزادسازی شهر استراتژیک «البوکمال» آخرین پایگاه داعش در خاک این کشور، گروهک‌های تروریستی در غرب استان حلب با یکدیگر درگیر شدند.
 
پس از یک درگیری محدود میان  تروریست‌های وابسته به گروهک‌های تکفیری «حرکت نورالدین زنکی» و «هیأت تحریرالشام» (وابسته به جبهه النصره) در اطراف شهر «عندان» در شمال استان حلب و اعمال آتش‌بس توسط شورای نظامی وابسته به گروهک‌های تروریستی مسلح، شب گذشته درگیری میان نیروهای «حرکت» و «هیأت» در اطراف شهرک «اورم بزرگ» در غرب استان حلب از سر گرفته شد.
 
«ابوفراس الشامی» از فرماندهان ارشد گروهک تروریستی «احرارالشام» نیز همزمان با این درگیری‌ها، از حمایت این گروهک و گروهک «جیش الاحرار» از حرکت نورالدین زنکی در نبرد با هیأت تحریرالشام خبر داد و بر آمادگی حرکت برای حضور در نبرد با هیأت خبر داد.
 
وی دلیل این موضوع را وجود توافق همکاری میان سه گروهک نظامی احرارالشام، جیش الاحرار و حرکت نورالدین زنکی عنوان کرد.
 
درگیری تروریست‌ها در غرب حلب/ جلوگیری ترکیه از تردد غیرقانونی در مرز با سوریه 
این در حالی است که «ابوسراقه» یکی از مفتی‌های جداشده از هیأت تحریرالشام گفت: «هیأت تحریرالشام در حال اجرای دستور سازمان اطلاعات ترکیه مبنی به پایان دادن به کار احرارالشام است زیرا احرارالشام با حضور ترکیه در ناحیه غربی استان حلب مخالف است.»
 
وی ضمن اعلام دعوت هیأت از کارمندان و شهروندان استان ادلب به حضور در نبردهای حومه حلب، از طریق بلندگوهای قرارداده شده در روی مناره‌های مساجد استان ادلب، از نیروهای وابسته به هیأت تحریرالشام خواست که از این گروهک تروریستی جدا شوند.
 
در استان حماه نیز نیروهای مقاومت اسلامی توانستند یک پایگاه به مساحت 400 متر مربع، متعلق به تروریست‌های داعش، را بین روستاهای «جروج» و «نعیمیه» در شرق استان حماه کشف کنند. در داخل این پایگاه، یک زندان مخصوص شکنجه اسرای گروهک تروریستی داعش قرار داشت.
 
یک غیرنظامی سوری نیز طی انفجار مین به جا مانده از تروریست‌های داعش در نزدیکی ساختمان اداره امنیت نظامی در شهر رقه جان باخت.
 
مناطق شمالی سوریه همزمان با این تحولات، شاهد تلاش ترکیه برای مقابله با تردد غیرقانونی میان مرزهای این کشور با سوریه بود.
 
در همین راستا، نیروهای مرزبانی ترکیه به روی افرادی که قصد داشتند از ناحیه مرزی دو کشور در اطراف روستای «دریه» در غرب شهر «درکوش» در غرب استان ادلب سوریه عبور کنند، آتش گشودند که طی این اقدام 3 نفر کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.
 
دولت ترکیه همچنین 82 نفر از افرادی که متهم به عضویت در گروهک تروریستی داعش و در حال تلاش برای خروج از مرز ترکیه و سوریه برای پیوستن به دیگر همقطاران خود بودند را دستگیر کرد.
 
همچنین 11 تبعه سوری نیز به اتهام همکاری با داعش توسط نیروهای امنیتی ترکیه در شهر «آدانا» در جنوب این کشور بازداشت شدند.   
 
با این حال اخباری از حضور ابوبکر البغدادی در یک مخفیگاه در شهر تازه آزادشده البوکمال در جنوب شرق استان دیرالزور به گوش می‌رسد. هنوز صحت این اخبار اثبات نشده است.
 
«احمد الاسدی» سخنگوی حشد شعبی نیز طی سخنانی در کنفرانسی مطبوعاتی در کربلای معلی، با رد حضور نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی شهر مرزی البوکمال، تأکید کرد: «این شهر توسط نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن آزاد شده است و نیروهای حشد در خارج از مرزهای عراق حضور ندارند.»
 
در راستای تحولات بین‌المللی، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با محکوم کردن حمایت رژیم صهیونیستی از جبهه النصره و ساخت و به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی توسط این رژیم، اظهار داشت: «این غرب بود که اسرائیل را به فناوری هسته‌ای مجهز و با خارج کردن این رژیم از دایره نظارت بین‌المللی [در زمینه انرژی اتمی]، راه را برای دستیابی آن به سلاح اتمی هموار کرد»
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار