مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

پیاده‌روی اربعین مقدمه تحول جهانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران پیاده‌روی اربعین را مقدمه تحول جهانی دانست و گفت: امروز فرهنگ عاشورایی در دنیا اشاعه پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۶۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵ - 11November 2017
پیاده‌روی اربعین مقدمه تحول جهانی استبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های موقوفی بابل با بیان اینکه امروز فرهنگ عاشورایی در همه دنیا اشاعه پیدا کرده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز در سخنانشان فرمودند که «خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است و جوانان ما راه را پیدا کردند و میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا همایش عظیمی را برپا کردند».

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران پیاده‌روی اربعین را مقدمه تحول جهانی دانست و افزود: یک نظریه‌پرداز روس مسیحی در مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) شرکت می‌کند و نشان می‌دهد که دنیای مدرن جز بحران‌آفرینی دستاورد دیگری را برای بشیریت ندارد
.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی تنها مختص شیعیان نیست، ادامه داد: مردم سراسر دنیا با مذهب‌های مختلف در این همایش عظیم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حیدری در ادامه وقف را از مصادیق بارز و جلوه‌های زیبای باقیات و صالحات دانست و بیان کرد: وقف از اثرگذارترین اعمال خیرخواهانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وقف زحمات دنیوی را به پاداش‌های اخروی تبدیل می‌کند، گفت: برخی از موقوفه‌ها بیش از هزار سال از وقف آن‌ها می‌گذرد ولی نام واقف ماندگار مانده است.

وی با بیان اینکه در استان مازندران بیش از یک‌هزار و 361 امامزاده وجود دارد، افزود: مردم مازندران نخستین افرادی بودند که مذهب شیعی را پذیرفتند.

حیدری با اشاره به اینکه بیش از 120 هزار رقبه و 14 هزار موقوفه در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: مردم ولایت‌مدار مازندران در طول تاریخ همواره نقش موثری در تربیت افراد فرهیخته داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه مردم استان مازندران باید به شیعی بودن، علمای فرهیخته و شهدای خود افتخار کنند، بیان کرد: وقف به معنای کنترل و مدیریت درست اموال، حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی، ایجاد نشاط به زندگی فردی و اجتماعی، رفع نیازهای بشری است.

وی با بیان اینکه بسیاری از موقوفات استان مازندران وقف امام حسین (ع) است، گفت: اقدامات بزرگی از محل اجرای نیات واقفین در استان مازندران انجام می‌شود.

حیدری با بیان اینکه از 25 آبان‌ماه الی چهارم آذرماه دهه وقف می‌باشد، تاکید کرد: حدود یک‌میلیارد تومان از محل نیت واقفین برای تجهیز بیمارستان‌ها، دارو و درمان هزینه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از توزیع 2 هزار سبد کالا از محل اجرای نیت واقفین در شهرستان بابل خبرداد و افزود: از محل اجرای نیات واقفین 45 نفر به مشهد مقدس و 175 نفر به عتبات عالیات اعزام شدند که یکی از اقدامات خوب شهرستان بابل بوده است.

وی به برپایی موکب حضرت علی‌اصغر (ع) اشاره کرد و افزود: 12 نفر از همکاران ما در شهر نعمانیه عراق مستقر هستند و به زائران سرور و سالار شهیدان خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حیدری 32 عرصه و اعیان مخروبه به 194 واحد مسکونی نوساز تبدیل و به محرومان واگذار شده است، گفت: احداث 15 مغازه تجاری، بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه و فرش کردن صحن امامزادگان از دیگر اقدامات اوقاف شهرستان بابل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه براساس سخنان مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرآن در 61 شهرستان و اعزام 47 نفر به مسابقات کشوری از دیگر اقدامات فرهنگی این اداره کل است که استان مازندران در سال 96 رتبه سوم را کسب کرد.

وی به برگزاری دوره تربیت مربیان قرآن اشاره کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های مردم حفظ و سنددار کردن موقوفات است که 2 هزار هکتار از موقوفات سنددار شدند.

حیدری در پایان از ثبت 77 وقف جدید در استان مازندران خبر داد و گفت: بیش از 5 هزار قرارداد استیجاری در شهرستان بابل تنظیم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار