دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

ترکیب جدید فرماندهان برای «نو» شدن ارتش و مقابله با تهدیدات نوین

پس از انتصاب امیر موسوی به فرماندهی کل ارتش، طی روزهای گذشته امیران دادرس و سیاری نیز به عنوان جانشین و معاون هماهنگ کننده آجا منصوب شدند تا ترکیبی جدید در هیات رئیسه ارتش به وجود بیاید و با انتصاب امیر پوردستان به ریاست مرکز مطالعات راهبردی شاهد تحولی در رصد و مقابله با تهدیدات نوین باشیم.
کد خبر: ۲۶۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ - 11November 2017
ترکیب جدید فرماندهان برای «نو» شدن ارتش و مقابله با تهدیدات نوین
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز آیین معارفه جانشین جدید فرمانده کل ارتش و معاون هماهنگ کننده جدید ارتش در ستاد آجا برگزار شد و در این مراسم امیران دادرس و سیاری به عنوان جانشین و معاون هماهنگ کننده معرفی شدند.
 
بدین ترتیب ترکیب هیات رئیسه ارتش جمهوری اسلامی ایران از یک نیرو خارج شد و به ترکیبی از نیروهای زمینی و دریایی درآمد. فرمانده کل ارتش دلیل این اقدام را مقابله با تهدیدات نو که تهدیدات ترکیبی هستند، دانست. وی همچنین روز چهارشنبه (17 آبان) در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش خبر داد که 4 تن از فرماندهان نیروی دریایی ارتش به ستاد آجا منتقل شدند.
 
همچنین در این مراسم از زحمات امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» که عهده‌دار مسئولیت جانشینی فرمانده کل ارتش بود، تقدیر به عمل آمد. امیر پوردستان بعد از ظهر چهارشنبه طی مراسمی که در مرکز مطالعات راهبردی ارتش و با حضور تمامی فرماندهان ارشد آجا برگزار شد، به عنوان رئیس این مرکز معرفی گردید. انتصاب امیر پوردستان به ریاست این مرکز از سوی فرمانده معظم کل قوا صورت گرفت که این امر به بیان فرمانده کل ارتش نشان دهنده اهمیت این مرکز در آینده ارتش و توانمندی و جایگاه امیر پوردستان است.
 
بدین ترتیب با ترکیب جدیدی که در راس ارتش جمهوری اسلامی ایران از فرماندهان کارآمد و هم‌افزا به وجود آمده است و با توجه به رویکردی که امیر موسوی در خصوص وحدت نیروهای مسلح اتخاذ کرده است و مورد تقدیر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرماندهان سپاه و رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته است، باید شاهد نو شدن ارتش باشیم. 
 
بنا بر گفته‌های امیران دادرس و سیاری مبنی بر رصد تهدیدات آینده و مقابله با آن تهدیدات و لزوم به روز شدن تجهیزات و نیروی انسانی در ارتش، مرکز مطالعات راهبردی نقش مهم و استراتژیکی در این رابطه بر عهده دارد. از این رو، این مرکز با مطالعه عمیق و راهبردی می‌تواند نقشه راه آینده ارتش جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کند و بر اساس تهدیداتی که برای کشورمان و انقلاب اسلامی متصور است، طرح‌های نو به نیروهای ارتش ارائه و به گفته امیر پوردستان حتی این مرکز این آمادگی را دارد که به سایر نیروهای مسلح نیز خدمت‌رسانی کند.
 
لذا بر اساس آنچه که در احکام فرمانده معظم کل قوا جهت انتصاب جانشین فرمانده کل ارتش، معاون هماهنگ کننده ارتش و رییس مرکز مطالعات راهبردی آجا آمده است، فرماندهان ارتش باید به ارتقای آمادگی‌های عملیاتی و اطلاعاتی، کارآمدی و چابکی در پاسخگویی به نیازهای محوری و اولویت‌دار، ارتقای هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی در سطح ارتش و ارائه شیوه‌های نو و موثر بپردازند.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار