وصیت‌نامه شهید احمد اسکندری/ شهید به مقدار قطرات خونش انسان متعهد تربیت می‌کند

شهید اسکندری در وصیت‌نامه خود آورده است: سرور شهیدان در آخرین گفته‌هایش گفتند «لا اری الموت الا السعاده» برای ما نیست مرگی مگر سعادت چون خونی که در راه خدا بر زمین می‌ریزد به مقدار قطرات، انسان متعهد تربیت می‌کند.
کد خبر: ۲۶۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲ - 12November 2017
وصیت‌نامه شهید احمد اسکندری/ شهید به مقدار قطرات خونش انسان متعهد تربیت می‌کند

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «احمد اسکندری» سال 1336 در خمین چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی به عضویت سپاه پاسدارن درآمد و عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید اسکندری معاونت لشکر حضرت رسول (ص) را برعهده گرفت و سرانجام 27 بهمن 1361 طی عملیات والفجر یک به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون

به چه زیباست که خریدار و مشتری انسان خدا باشد و چه والی و پرعظمت است انسانی که از تمام زشتی‌ها بریده و از پلیدی‌ها وارسته و به این کمال و سعادت رسیده باشد که خدایش خریدار او باشد او را بدست زشت‌ترین انسان‌های روی زمین بکشد و به نزد خویش برد.

با سلام بر مهدی موعود امام زمان (عج) آن منجی بشریت و برقرار کننده عدل جهانی و سلام بر ولی فقیهمان و راهگشای راهمان قلب تپنده امت اسلامی، حضرت آیت الله امام خمینی روح له الفدا مبارز ستمگران امید امت و آیت الله منتظری و سلام بر معلم شهادت و پرچمدار مبارز با ظلم امام حسین (ع) آن پرچمدار شهیدان که در طول تاریخ شیفتگان و عاشقانی داشته و دارد و رزمندگان اسلام نمونه‌ای از آن عاشقان و دلباختگان هستند.

هر انسانی قبل از مرگش باید به سه مطلب فکر کند، سوال اول که چه بوده است و چگونه به وجود آمده است یا تولد یافته است، دوم از کجا آمده و چرا آمده سوال سوم کجا خواهد رفت و چگونه باید برود و یک انسان متعهد و مسلمان و کسی که عملش حسین باشد باید برای این سه مطلب جواب داشته باشد مگر نه اینکه خداوند خلقت جن و انس را برای عبادت می‌داند که می‌فرمامید «ما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» آیا جهاد در راه خدا بجز عبادت می‌تواند باشد؟ مگر نه اینکه سرور شهیدان در آخرین گفته‌هایش گفتند «لا اری الموت الا السعاده» برای ما نیست مرگی مگر سعادت چون خونی که در راه خدا بر زمین می‌ریزد به مقدار قطرات، انسان متعهد تربیت می‌کند.

همسرم و همسنگرم در اینجا لازم است از شما تشکر کنم. خدا از شما تشکر کند از زمانی که با هم بودیم بعنوان یک همفکر ما را یاری کردی.

فرزندان عزیزم از شهادت پدر خود خوشحال باشید که شما نیز به فرزندان شهیدان ملحق شدید. بدانید که فرزندان امام حسین در راه اسلام چه سختی‌ها تحمل کردند دعا کنید خداوند به طول عمر امام بیفزاید.

پدر و مادر و خواهران و برادرم از خبر شهادت من خوشحال باشید و شکرانه خدا را به جای آورید که شما یکی از خانواده‌هایی هستید که فرزند کوچک و حقیر خود را در راه اسلام دادید «هر انسانی اگر کمی به هدف فکر کند درمی‌یابد که در راه خدا گذشت از جان و مال و فرزند و غیره چقدر آسان و شیرین است چون هدف به خدا رسیدن و سیر الهی الله است».

پس مژده باد به آن کسانی که در این جهت گام برمی‌دارند در اینجا لازم می‌دانم به برادران مسئول تذکری بدهم و آن این است که بدانید این مسئولیت‌‌ها همه امانت است و جمهوری اسلامی ما را امین دانسته و به ما مسئولیت واگذار کرده پس ان‌شاءالله کوشا باشیم که بتوانیم امین در امانت باشیم و صحبتی با امت شهید پرور دارم:

آن صحبت این است که قدر امام را بدانید و این امانت الهی را حفظ کنید همه ما می‌دانیم که این امام بود که ما را به اسلام برگرداند و به ما عزت اسلامی بخشید پس خدای ناکرده مبادا روزی نسبت به فرمایش گهربارش سهل‌انگاری کنیم که اگر خدای ناکرده چنین کنیم خداوند متعال غذابمان خواهد نمود و کیفر داریم.

«خدایا عشق و علاقه ما را به امام عزیزمان فزونی بخش و نفرت ما نسبت به دشمنان امام فزون فرما» دوست دارم در صورتی که جنازه من به دست شما رسید بدون هرگونه تجملات مرا دفن کنید فقط آنچه را سفارش میکنم مراسم عزاداری است که ما به روضه زنده‌ایم و به فرموده امام بت شکن‌ما ملت گریه هستیم.

در پایان مبلغ 4000 تومان بابت سهم مبارک امام بپردازید و در صورتی که بدهکار بودم فراموش نشود.

اللهم اجل فی فرج مولانا صاحب الزمان (عج)

به خاک ار چکد خونم از قلب پاک خمینی خمینی نویسد به خاک

احمد اسکندری 61/10/30»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها