چاپ نهم «اقیانوس مشرق» در آستانه شهادت امام رضا(ع) منتشر شد

چاپ نهم «اقیانوس مشرق» در آستانه شهادت امام رضا (ع) توسط انتشارات عهد مانا منتشر شد.
کد خبر: ۲۶۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷ - 11November 2017
چاپ نهم «اقیانوس مشرق» در آستانۀ شهادت امام رضا(ع) منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، اقیانوس مشرق، داستان سرگشتگی عِمران و وصالش به ولایت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه السلام) است. دربارۀ فضایل و کرامات امام رضا(ع) کتاب‌های بسیاری تألیف و منتشر شده که بسیاری از آن‌ها در حوزه‌های دین و تاریخ قرار می‌گیرد اما از دریچۀ ادبیات، کمتر در این زمینه کار شده و آثاری هم که در بخش ادبیات تألیف و منتشر شده، اغلب در بخش شعر بوده و در این میان سهم قالب ادبی داستان ناچیز است.

مجید پورولی کلشتری، نویسندۀ رمان اقیانوس مشرق، با توجه به نوع نگارشش، توانسته است مخاطبان خوبی برای کتاب خود کسب کند. در این اثر داستانی، شخصیتی به نام «عمران‌بن‌داوود» در جست‌وجوی آب حیات از کرانه‌های دریای جنوب عازم دریای شمال است. او در بیابان کویری بی‌آب و علف در مسیر خراسان راهش را  گم می‌کند و... .

صحنه‌های آغازین داستان با شرح وضعیت عمران، که از تشنگی و خستگی در حالتی بی‌رمق و وهم‌آلود در بیابان افتاده است، روایت می‌شود و اندک اندک و در داستانی جذاب و خواندنی، مخاطب را با شخصیت و مقام عظیم امام رضا (علیه السلام) آشنا می‌کند.

چاپ نهم این رمان که برندۀ جایزۀ کتاب ‌سال پژوهش‌های دینی در سال ١۳۹۲ و هم چنین کتاب سال رضوی در شاخۀ رمان در همان سال است، توسط انتشارات عهد مانا منتشر شده است.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها