مداح و سرود خوان بحرینی:

هنرمند مسلمان در برابر مسائل امت اسلامی مسئول است

«شیخ حسین الاکرف» مداح بحرینی: ضروری است که سرود و صدا و قصیده و شعر و هنر ما به شکل عام مضمون و محتوای مقاومت و انقلاب را حفظ کرده و آن را به دیگران برساند.
کد خبر: ۲۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ - 31August 2014

هنرمند مسلمان در برابر مسائل امت اسلامی مسئول است

به گزارش سرویس فرهنگی دفاع پرس «شیخ حسین الاکرف» سرودخوان و مداح بحرینی است که در هر کار خود به عشق مقاومت اشاره دارد.

وی در سال 1989 در حوزه علمیه نجف در عراق دروس دینی خوانده و بعد از جنگ نخست خلیج فارس به کشورش برگشت و تا اینکه در سال 1991 به قم رفت و آنجا دروس دینی را ادامه داد و پس از بازگشت به کشورش در سال 1995 به مدت 4 سال به زندان افتاد و پس از به کویت رفت.

این چهره بحرینی که خود صدای مقاومت و انعکاس وعده نصرالهی است میگوید: مقاومت لبنان عرصه فرهنگ و عزت و ارادهای است که در عرصههای دیگر جهان وجود گمشده محسوب میشود.

او که برای پیروزی حزبالله لبنان سرودهای دارد، میافزاید: در طول هفته اول از جنگ 33 روزه فکرهایی داشتم و قصایدی را آهنگسازی کردم که مربوط به مقاومت و تحتالشعاع آن بود لذا سعی کردم با کارم موضعی در حمایت از مقاومت علیه دشمن صهیونیستی اتخاذ کنم.

الاکرف که اخیرا ترانه تیتراژ سریال «نمک خاک» ساخته شبکه المنار را خوانده، میگوید: کاری که برای این سریال کردم در همین راستا بود؛ دست فقیرانه خودم را برای تشکر از کسانی دراز کردم که خون خود را در این مسیر و برای کرامت امت اسلامی تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه در برابر فداکاری عناصر مقاومت احساس شرمندگی میکنم، افزود: حضور در این کار و آن کار اینجا و آنجا در برابر زندگی انسانهایی که فداکاری عظیمی برای مقاومت انجام میدهند چیزی نیست؛ من فقط از فرصت استفاده کردم تا میل و عشق و حمایتم از مقاومت را بیان کنم شاید که سهمی در این مقاومت داشته باشم.

این سرودخوان و مداح بحرینی با بیان اینکه هنر فی ذاته هدف نیست، تاکید میکند: ضروری است که سرود و صدا و قصیده و شعر و هنر ما به شکل عام مضمون و محتوای مقاومت و انقلاب را حفظ کرده و آن را به دیگران برساند.

الاکرف در پاسخ به این سوال که نقش خواننده در برابر جامعه و مقاومت چیست، میگوید: اگر فرهنگ و تمایلات اصالت داشته باشد خواننده و مداح در برابر مسائل امت اسلامی مسئول هستند و به نوعی چون امام حسین(ع) که مصلح بزرگ تاریخ است که در برابر همه نوع فساد و استبدادی ایستاده است.

وی با تاکید بر مابرزه با فساد در هر عصر به زبان، شیوه و روش امام حسین(ع)، میافزاید: ما چون صدایی هستیم که باید در حمایت از امت بلند شویم و این سوال را پاسخ دهیم که آیا ما تنها برای مرثیه و گریه با امام حسین(ع) هستیم یا مسئله بزرگتری در بین است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار