مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

آغاز تدوین دانشنامه ایثارگری استان کرمانشاه

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه گفت: تدوین دانشنامه ایثارگری این استان آغاز و ۱۲۰۰ مدخل در زمینه‌های مختلف در این راستا تعیین شده است.
کد خبر: ۲۶۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲ - 12November 2017
تدوین دانش‌نامه ایثارگری استان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، جلسه شورای اسنادی دفاع مقدس کرمانشاه با محوریت تاریخ شفاهی پیشکسوتان و ایثارگران شاغل در ادارات و سازمان‌های این استان در سالن شهدای مطلع الفجر این اداره کل و با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌ها برگزار شد.
 
در این جلسه سرهنگ پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه به نقش این استان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: استان کرمانشاه به دلیل ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور همسایه از جایگاه مهمی برخوردار بوده و نیاز است وقایع و رخدادهای مهم و نیز ایثارگری‌های مردم استان ثبت و تدوین شود.
 
وی افزود: در همین راستا اداره کل حفظ آثار استان کرمانشاه در زمینه تهیه دانشنامه استانی جزء اولین استان‌هایی بوده که این طرح را ارائه کرده و تاکنون ۱۲۰۰ مدخل با موضوعات و محورهای جغرافیای حماسی استان، شهدا و شخصیت ها، نقش نهادهای اجتماعی و فرهنگی و... را تعیین و در این خصوص به جمع آوری اطلاعات پرداخته است.
 
محمدی ضمن بیان ضرورت ثبت و ضبط وقایع و رویدادهای دفاع مقدس تصریح کرد: در راستای تهیه محتوا برای مرکز فرهنگی و تدوین دانشنامه استانی نیاز به جمع آوری تاریخ شفاهی پیشکسوتان و ایثارگران ادارات، نهادها و مراکز است.
 
در این جلسه مصوباتی مبنی بر مشارکت ادارات و سازمان‌ها جهت انجام پروژه تاریخ شفاهی کارکنان ایثارگر ادارات، تشکیل کارگروه تخصصی تاریخ شفاهی و تدوین یک جلد کتاب برای هر سازمان، اداره، نهاد به تصویب رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها