یادداشت / مهدی محمدی

خاورمیانه، «شرکت پدری» یا «دربار پادشاهی»

ترامپ و بن سلمان، باید بفهمند که خاورمیانه «شرکت پدری» یا «دربار پادشاهی» نیست، قبلی‌ها هم نه دیوانه بودند نه علیل، همه قدرتشان را علیه ایران به‌کار گرفتند اما زورشان نرسید.
کد خبر: ۲۶۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 11November 2017
خاورمیانه، «شرکت پدری» یا «دربار پادشاهی»به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی اش نوشت: ترامپ روزی که رییس جمهور شد، رییس یک کمپانی بزرگ و فوق‌العاده ثروتمند بود.

در شرکتش، وقتی اراده می کرد کاری بکند معارضی نداشت. دستور می داد و «چشم» می شنید. وقتی قدم به کاخ سفید گذاشت، تصور می کرد دولت آمریکا را هم می تواند به همان روش اداره کند.

در واقع، او با سوء تفاهمی عمیق نسبت به قدرت رییس جمهور آمریکا و قدرت دولت آمریکا سر کار آمد.

خیال می کرد مشکل روسای جمهور قبلی آمریکا این بوده که به اندازه کافی در استفاده از این قدرت قاطع نبوده اند.

یک سال گذشته در آمریکا صرف این شده که ترامپ بفهمد ریاست جمهوری آمریکا مثل مدیر عاملی شرکت ساختمانی نیست و کشورها و دولت ها وحتی شهروندان  و دولت امریکا- هم کارمندان او نیستند.

حالا در سعودی هم جوانکی سرکارآمده که تا قبل از تبدیل شدن به پادشاه کوچک شاهزاده ای غرق در پول و احترام بوده و طبعا «نه» نمی شنیده است.

روانشناسی توهم درباره او به این شکل است که تصور می کند پول فراوان و همراهی آمریکا و اسراییل کافیست تا ایران را عقب براند و مشکل قبلی ها این بوده که بلد نبوده اند چطور پول خرج کنند یا قاطعیت نشان بدهند.

احتمالا چند ماهی هم صرف توهم زدایی از این «خرده پادشاه» خواهد شد. هم ترامپ و هم او، باید بفهمند که خاورمیانه شرکت پدری یا دربار پادشاهی نیست، قبلی ها هم نه دیوانه بودند نه علیل، و همه قدرتشان را علیه ایران به کار گرفتند اما زورشان نرسید. قدرت یک چیز است و ژست یک چیز دیگر!
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها