روسیه خواستار تحقیق کشتار غیرنظامیان افغان در حمله هوایی آمریکا شد

در حالی که فرماندهی نظامیان آمریکا در افغانستان کشته شدن غیرنظامیان را رد می‌کند، وزارت خارجه روسیه با اشاره به تحقیق سازمان ملل اعلام کرد که این پرونده به طور کامل و بی طرفانه بررسی شود.
کد خبر: ۲۶۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ - 11November 2017
روسیه خواستار تحقیق کشتار غیرنظامیان افغان در حمله هوایی آمریکا شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ،به نقل از «اسپوتنیک»، وزارت خارجه روسیه از مقامات افغان و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر خواست تا حمله هواییآمریکا در سوم نوامبر سالجاری در ولایت «قندوز» در شمال افغانستان را به طور کامل و بی‌طرفانه بررسی کنند.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، نیروی هوایی آمریکا چندین خانه را در ولایت قندوز بمباران کرد که به «کشته شدن دستکم 10 غیرنظامی و مجروح شدن بیش از 20 غیرنظامی» دیگر منجر شد.

در این بیانیه آمده است که از مقامات افغان و سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم تا بررسی کامل و بی‌طرفانه‌ای را درباره آنچه در شهرستان «چهار دره» اتفاق افتاده بود را انجام دهند.

گفتنی است که پس از انتشار خبر کشته شدن چندین غیر نظامی در شهرستان چهادره در نتیجه حمله هوایی آمریکا، فرماندهی این نیروها در افغانستان اعلام کرد که آنها درباره این موضوع تحقیق کرده‌اند ولی هیچ شواهدی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان وجود ندارد.

با این حال پس از آن نیز دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به (یوناما) تحقیقات میدانی را در این شهرستان انجام داد و گزارش‌ها مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در این حمله را تایید کرد.

یوناما اعلام کرد که پس از گفت‌وگو با منابع مختلف از جمله بازماندگان حادثه، مراکز درمانی، بزرگان محلی و سایر منابع شواهد موثقی حاکی از کشته شدن غیرنظامیان در بمباران شهرستان چهاردره توسط جنگنده‌های آمریکایی به دست آمده است.

 منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار