هانی‌زاده:

اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است/ عربستان به دنبال انتقال بحران از سوریه به لبنان است

یک کارشناس مسائل منطقه اقدام عربستان در گرو‌گان‌گیری سعد حریری را توهین آشکار به دولت، ملت و پارلمان لبنان و تحقیر آن‌ها ارزیابی کرد و گفت: این اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است و باید توسط شورای امنیت محکوم کرد.
کد خبر: ۲۶۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ - 11November 2017
اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است/ عربستان به دنبال انتقال بحران از سوریه به لبنان است
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس،‌ «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل منطقه‌ با اشاره به گروگانگیری رژیم سعودی و نقض قوانین بین‌المللی اظهار داشت: شکست مثلث شوم آمریکا،‌ عربستان و رژیم صهیونیستی در سوریه موجب شد این مثلث درصدد بازتعریف یک بحران جدید در منطقه باشد.

هانی‌زاده با اشاره به پیروزی محور مقاومت در شرق سوریه و آزادسازی شهر استراتژیک دیرالزور ادامه داد:‌ با شکست این مثلث این سه رژیم قصد دارند شطرنج خاورمیانه را با استفاده از گروهک‌های تروریستی به نفع خود تغییر دهند که به دلیل حضور قدرتمند جبهه مقاومت از این کار بازماندند.

این کارشناس مسائل منطقه بابیان اینکه عربستان به دنبال ایجاد فاز جدید بحران‌سازی و انتقال بحران از سوریه به لبنان است، افزود:‌ محمد سلمان پیامی به سعد حریری نخست‌وزیر لبنان ارسال و او را احضار کرده و سعد حریری پس از حضور در ریاض بازداشت و تحت‌الحفظ به کاخ پادشاه عربستان برده شد و متن استعفا به او تحمیل شد.

وی این اقدام عربستان را توهین آشکار به دولت، ملت و پارلمان لبنان و تحقیر آن‌ها ارزیابی کرد و گفت: این اقدام رژیم سعودی آدم‌ربایی در عرصه بین‌المللی است و باید توسط شورای امنیت محکوم کرد.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها