حیدر العبادی:

برخی به دنبال تشدید تنش میان آمریکا و کشورهای منطقه هستند

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه مراسم اربعین با موفقیت برگزار شد، نسبت به تلاش برخی کشورها برای افزایش تنش میان آمریکا و کشورهای منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۲۶۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰ - 11November 2017
برخی به دنبال تشدید تنش میان آمریکا و کشورهای منطقه هستند
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در جمع خبرنگاران در کربلا اعلام کرد که عراقی‌ها موفق شدند در سه نبرد پیروز شوند. به گفته نخست وزیر عراق، مردم این کشور موفق شده‌اند خاک سرزمینشان را آزاد کرده، متحد شوند و با برگزاری موفق زیارت اربعین با مسائلی که امنیت داخلی را به خطر انداخته بود مقابله کردند.

با این حال او هشدار داد که همواره گروه‌های سیاسی وجود دارند که منتظر وقوع یک حمله تروریستی هستند تا از آن سوء استفاده کنند. وی ضمن هشدار نسبت به عملیات‌های تروریستی علیه غیرنظامیان تأکید کرد که از نهادهای امنیتی خواسته با کسانی که فتنه افروزی می‌کنند مقابله شود.

نخست وزیر عراق درباره سفرش به عربستان هم گفت که این سفر به خاطر تعارفات دیپلماتیک میان کشورها صورت نگرفته بلکه در راستای کار واقعی برای تحقق عزت عراق انجام شده است. العبادی افزود که بعد از پایان مراسم اربعین، عربستان برای اولین بار برای انتقال زائران خود از عراق برای آنها هواپیمای مستقیم به عراق فرستاده است.

وی ضمن هشدار نسبت به تلاش برخی کشورها برای بالا بردن تنش میان آمریکا و شماری از کشورهای منطقه گفت که تشدید تنش ها به معنای این است که آنها از پیروزی عراق ناراحت می شوند. نخست وزیر عراق درباره برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور نیز گفت که دولت، آماده برگزاری انتخابات است و بودجه مناسب برای موفقیت آن در نظر گرفته شده است، وی تأکید کرد که ارتش و نیروهای حشد شعبی حق نامزد شدن در انتخابات را ندارند.

او در خصوص بحران اقلیم کردستان نیز گفت که برای رفع اختلافات نیازی به میانجیگری میان فرزندانمان با کُردها نداریم. نخست وزیر عراق تأکید کرد که نیروهای پیشمرگه نیروهای دلیر و میهن پرستی هستند که نقش مهمی در مقابله با داعش بازی کرده اند و متأسفانه برخی، نیروهای پیشمرگه را که با ارتش عراق وارد درگیری مسلحانه نشدند خائن توصیف کرده اند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار