بازدید امام جمعه زنجان از موکب اوقاف در سامرا

نماینده ولی فقیه در زنجان از موکب اوقاف این استان در شهر سامرا بازدید کرد.
کد خبر: ۲۶۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ - 12November 2017
موکب‌ های زنجان تا سه روز بعد از اربعین به زائران خدمات ‌رسانی می‌کنندبه گزارش دفاع پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بازدید از موکب اوقاف زنجان در سامرا، اظهار داشت: زائران از ارائه خدمات در موکب اوقاف رضایت داشتند.

وی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده در موکب اوقاف زنجان در سامرا مطلوب بوده است، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده این موکب در کاظمین نیز برپا شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه یکی از وظایف اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان است، گفت: بیشتر فعالیت‌های اوقاف در اربعین بر اساس مشارکت‌های مردمی و اجرای نیات واقفان بوده است.

حجت‌الاسلام «جعفر جنتی» با بیان اینکه موکب برای این ایام از سوی اوقاف و امور خیریه، حسینیه و زینبیه طراحی‌ شده بود، افزود: این موکب‌ها تا سه روز بعد از اربعین حسینی(ع) به زائران خدمات ‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه، حسینیه و زینبیه در زمینه اسکان، پذیرایی و فعالیت‌های فرهنگی هم در موکب سامرا فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند، تصریح کرد: در زمینه اسکان هر شب تعداد قابل ‌توجهی از زائران اربعین حسینی (ع) از خدمات این موکب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان معرفت افزایی و ترویج زیارت با معرفت را مهمترین فعالیت اوقاف و امور خیریه در کنار تمام فعالیت‌های دیگر عنوان کرد و افزود: ۱۰ مبلغ نیز از حوزه علمیه قم به این مراسم اعزام شدند و برنامه‌هایی همانند اقامه نماز، پاسخ به سئوالات شرعی و همچنین گفتمان‌های دینی را اجرا کرده‌اند.

وی همچنین به فعالیت پزشکان در این موکب نیز اشاره کرد و گفت: یک اکیپ درمانگاهی کامل با تجهیزات اولیه در موکب مستقر شده و خدمات مربوط را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران ارائه کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه فعالیت پزشکان در موکب‌ها بر اساس ماندگاری زائران در مناطق مختلف انجام شد، افزود: خدمات متعددی از سوی پزشکان در این ایام ارائه و تا امروز نیز تجهیزات دارویی کامل بوده و تا یک هفته دیگر نیز آماده خدمت‌رسانی هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در طول این ایام در بین زائران، متذکر شد: این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار