بیانیه وزارت خارجه روسیه؛

گزارش سازمان ملل درباره استفاده سوریه از گاز سارین «نامعتبر» است

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره خان شیخون سوریه تنها بر توجیه ادعا‌های واشنگتن علیه دمشق تمرکز کرده است.
کد خبر: ۲۶۵۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ - 11November 2017
گزارش سازمان ملل درباره استفاده سوریه از گاز سارین «نامعتبر» استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد گزارش اخیر سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره حادثه شیمیایی خان شیخون سوریه تنها بر توجیه ادعاهای واشنگتن علیه دمشق متمرکز شده است و واقعیت‌ها را برای دستیابی به نتیجه موردنظر آمریکا نادیده گرفته است. آمریکا سوریه را مسئول حمله شیمیایی در خان شیخون می داند.

ادموند مولت، رئیس کمیته مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل درباره منشا حمله شیمیایی با گاز سارین در خان شیخون، نهم نوامبر سال جاری میلادی در گفتگو با نیویورک تایمز مدعی شده بود دیپلمات های روس پیش از انتشار نتایج تحقیقات این کمیته به او هشدار داده‌اند روسیه قصد دارد این نتایج را رد کند.

وزارت خارجه روسیه نیز امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد مسکو هرگز تلاش نکرده است نتایج تحقیقات خود را بر این کمیته تحمیل کند. بیانیه این وزارتخانه اتهامات مولت را «بی اساس» توصیف کرد. در ادامه بیانیه، رویکرد گزینشی و توهین به استانداردهای سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی، یک «حقه کثیف» خوانده شده است. این بیانیه می افزاید گزارش کمیته مشترک سازمان ملل و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی «غیراستاندارد» و تقریباً «غیرحرفه‌ای» است.

منبع: صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار