حجت‌الاسلام عبادی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

مشکلات اقتصادی و معیشتی عامل بروز آسیب‌های اجتماعی

نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عده‌ای از مردم در زندگی‌شان از حداقل‌ها محرم هستند، گفت: تا زمانی‌که برای رفع معضل بیکاری تصمیم جدی گرفته نشود نمی‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم.
کد خبر: ۲۶۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ - 12November 2017

راه نجات ما مكتب امام خمینی است«حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه سبک زندگی امام راحل باید الگوی رفتاری مسئولان نظام باشد، اظهار داشت: با اینکه حضرت امام از خانواده‌ای مستضعف نبود اما زندگی ایشان چه قبل و چه بعد از ظهور انقلاب اسلامی بسیار ساده بود.

وی پرهیز از تجملات و اشرافی‌گری را از مهم‌ترین آرمان‌های امام راحل برشمرد و افزود: هدف ما از انقلاب فقط خواندن قرآن و نماز نبود بلکه تحکیم ارزش‌های اسلامی در همه ابعاد، ساده‌زیستی مسئولان، صداقت آنان و تلاش برای توسعه رفاه مردم نیز از مهم‌ترین اهداف است.

عبادی مشکلات اقتصادی را موثرترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: عده‌ای از مردم در زندگی‌شان از حداقل نیازها محرم هستند و درواقع تا زمانی‌که برای رفع معضل بیکاری تصمیم جدی گرفته نشود نمی‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه چشم و هم‌چشمی بسیاری از زندگی خانواده‌های ایرانی را به چالش کشانده، تصریح کرد: مردم برای داشتن زندگی سالم و دور از دغدغه، چشم و هم‌چشمی را از بنیان زندگی‌شان ریشه‌کن کنند؛ چراکه این موضوع پایه و اساس زندگی‌ها را فلج می‌کند. اینکه ما زندگی خودمان را با زندگی دیگری که از رفاه بیشتری برخوردار است مقایسه کنیم یک چرخه و روند تکرار شدنی خواهد بود که در این چرخه هیچ کس از زندگی خود راضی نیست و احساس خوشبختی نخواهد کرد چون مدام خودشان را با بالادستی قیاس می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه تمام دین به برگزاری مراسمان آیینی و مذهبی نیست، گفت: عده‌ای گمان می‌کنند که با خواندن نماز و زیارت عاشورا و دیگر ادعیه تمام موازین دین را رعایت کردند؛ اینها خوب است اما تمام دین این نیست؛ عدم مردم آزاری، رعایت حقوق شهروندی، همنوع دوستی، خلق و خوی حسنه و اینگونه صفات است که دین را کامل می‌کند.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار