دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

شکست عملیات جبهه النصره در شمال غرب حماه/ ورود حشد شعبی به مرز الانبار با البوکمال

شکست حمله جبهه النصره به مواضع ارتش و مقاومت اسلامی در شمال غرب استان حماه و ورود حشد شعبی به مرز عراق و سوریه در مقابل شهر البوکمال از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 12 ساعت اخیر است.
کد خبر: ۲۶۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ - 12November 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پس از شکست سنگین گروهک تروریستی تکفیری داعش در شرق صحرای سوریه و موفقیت‌ بزرگ ارتش عربی سوریه و مقاومت اسلامی، هم‌اکنون دور جدیدی از نبرد با تروریست‌های وابسته به القاعده، به رهبری هیأت تحریرالشام و جبهه النصره، آغاز شده است.
 
شکست عملیات جبهه النصره در شمال غرب حماه/ ورود حشد شعبی به مرز الانبار با البوکمال 
در همین راستا تروریست‌های جبهه النصره حملاتی را علیه مواضع ارتش و مقاومت اسلامی در ایستگاه حرارتی «محرده» در شمال غرب استان حماه به اجرا درآورند که با واکنش به موقع نیروهای مقاومت، این حمله ناکام ماند. تروریست‌های جبهه النصره پس از شکست این حمله به مواضع اولیه خود عقب‌نشینی کردند.
 
همچنین نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع جبهه النصره در روستاهای «رمله» و «رسم الکباره» در غرب استان حلب را بمباران کردند. طی این حمله علاوه بر انهدام پایگاه‌ها و ادوات جبهه النصره، چندین تن از عناصر وابسته به این گروهک تروریستی کشته و زخمی شدند.
 
از آنجا که تروریست‌ها همواره پس از شکست و دریافت تلفات سنگین از ارتش و مقاومت اسلامی، به دنبال کشاندن نبرد به سوی مناطق سکونت غیرنظامیان هستند، این بار نیز سه فروند موشک به سمت محله «الروضه» در شهر «جرمانا» در حومه پایتخت سوریه شلیک کردند. همچنین منطقه «دُوَیلعه» نیز هدف اصابت موشک واقع شد.
 
همزمان با این حملات گروهک‌های تروریستی در چند منطقه سوریه با یکدیگر درگیر شدند. استان ادلب و غرب استان حلب شاهد درگیری نیروهای وابسته به «هیأت تحریرالشام» (وابسته به جبهه النصره) و «حرکت نورالدین زنکی» بود. طی این درگیری‌ها، منطقه «سعدیه» در غرب استان حلب از اشغال تروریست‌های «حرکت» خارج شد و به اشغال تروریست‌های «هیأت» درآمد.
 
علاوه بر این، یک نیروی انتحاری داعش پس از نفوذ به محل استقرار شبه‌نظامیان کرد وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در جاده «خرافی» در شمال شرق استان دیرالزور، خود را در میان آنان منفجر کرد. طی این عملیات، 15 شبه‌نظامی کرد کشته شدند.
 
در جنوب شرق این منطقه و در ناحیه مرزی استان الانبار عراق با سوریه نیز نیروهای حشد شعبی پس از پاکسازی منطقه از تروریست‌ها، همزمان با تثبیت مواضع ارتش و مقاومت اسلامی در شهر البوکمال، برای جلوگیری از فرار نیروهای داعش از شهر البوکمال به سمت مرز عراق، در ناحیه مرزی دو کشور در مقابل این شهر مستقر شدند.
 
شکست عملیات جبهه النصره در شمال غرب حماه/ ورود حشد شعبی به مرز الانبار با البوکمال 
این در حالی است که در جبهه جنوبی و در جولان اشغالی، رژیم صهیونیستی مدعی شد پهپادی که در منطقه تحت اشغال این رژیم در ارتفاعات جولان سقوط کرد، متعلق به ارتش سوریه است. ارتش سوریه هنوز واکنشی نسبت به این موضوع نشان نداده است.
 
نظامیان روس نیز هر نوع حمله به کاروان نیروهای خود در اطراف پایگاه ارتش روسیه در منطقه حمیمیم در استان لاذقیه را رد کردند.
 
در راستای تحولات بین‌المللی نیز «چی چیان جین» سفیر جمهوری خلق چین در سوریه با اشاره به تلاش‌های ملت سوریه در مبارزه با تروریسم، بر حمایت پکن از دستیابی به راهکار سیاسی برای پایان بحران در سوریه تأکید کرد.
 
شکست عملیات جبهه النصره در شمال غرب حماه/ ورود حشد شعبی به مرز الانبار با البوکمال 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار