معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان:

نخستین کنگره شهدای سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری کنگره شهدای استان از سال 1390 مطرح شد و قرار است بهمن‌ماه امسال برگزار شود.
کد خبر: ۲۶۵۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ - 12November 2017
نخستین کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سرهنگ عوضعلی فقیری اظهار داشت: موضوع برگزاری کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان از سال 1390 مطرح شد و با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است این کنگره بهمن‌ماه امسال برگزار شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: این کنگره براساس چارت سازمانی دارای هیئت تصمیم‌گیرنده، هیئت‌ رئیسه و هیئت عالی متشکل از امام جمعه استان، استاندار و فرمانده سپاه استان و برخی مسئولان دیگر است که سیاست‌های کلی را مشخص می‌کنند.

فقیری با تاکید بر اینکه تاکنون مقدمات برگزاری این کنگره بزرگ فراهم شده، اضافه کرد: کل شهدای سیستان و بلوچستان که در یگان‌ها به شهادت رسیدند، بیش از 8000 نفر بودند و این کنگره مختص شهدایی است که خانواده آنها در سیستان و بلوچستان سکونت دارند.

وی ادامه داد: در پی هماهنگی‌هایی که با بنیاد شهید و نیروهای مسلح و دیگر رده‌هایی که به نوعی دخیل بودند و آمار شهدا را در اختیار داشتند انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که کل شهدایی که خانواده‌های معظم‌شان در استان سکونت دارند 2 هزار و 18 شهید عزیز هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ابتدا شهدای هر قشر مشخص شد و سپس به تفکیک شهرستان و اینکه چه تعداد شهدای دانش‌آموز و چه تعداد معلم و ... هستند انجام شد و این مهم پس از تلاش‌های زیاد احصاء شد و سپس به جمع‌آوری و داده‌های مربوط به هر کدام از شهدا پرداختیم.

فقیری به مهمترین برنامه‌های کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تولید 50 عنوان کتاب در مورد شهدای شاخص و موضوعات مهم استان از جمله نقش استان در دوران دفاع مقدس، جمع‌آوری دایره‌المعارف شهدای استان در 5000 صفحه، تولید مجموعه نمایشگاهی تصاویر دفاع مقدس با 30 هزار تیراژ، فضاسازی محیطی همزمان با برگزاری کنگره، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی، برپایی نمایشگاه که در یک هفته کنگره انجام می‌شود و فضا سازی 19 شهرستان استان تنها بخشی از برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری این کنگره بزرگ در نظر گرفته شده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار