یادداشت/ مهدی محمدی

طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه

ربودن سعد حریری و وادار کردن او به استعفا، نشان از طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه دارد؛ طرحی که در گوشه و کنار منابع غربی و عربی در حال آشکار شدن است.
کد خبر: ۲۶۵۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 12November 2017
طرح خطرناک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقهبه گزارش فضای مجازی دفاع پرس، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی اش نوشت:
 
ابعاد پنهان آنچه اسرائیل و امریکا برای محمد بن سلمان نوشته اند و نامش «راهبرد منطقه ای مهار ایران» است تازه در گوشه و کنار منابع غربی و عربی در حال آشکار شدن است. مثلا درباره لبنان ظاهرا برنامه این است –و شاید هم این بود- که امریکا، کشورهای اروپایی، اعراب منطقه و برخی دیگراز کشورهای جهان به یکباره اعلام کنند کلیه روابط خود را با دولت لبنان قطع می کنند تا زمانی که وزرای حزب الله به طور کامل از دولت اخراج شوند و بازگشت آنها هم مشروط به خلع سلاح حزب الله شود.
 
راز ربودن سعد حریری و وادار کردن او به استعفا هم همین بوده است چرا که وقتی بنا باشد چنین اتفاقی بیفتد طبیعی است که کسی مانند حریری نمی تواند و نباید رییس دولت لبنان باشد. تصور طراحان این بازی این است که نتیجه اجرای این سناریو، ایجاد درگیری داخلی در لبنان، اختلاف حاد میان حزب الله و دیگر گروه های لبنانی و در نتیجه ایجاد فشار داخلی بی سابقه بر حزب الله خواهد بود که با تحریم های بین المللی تشدید هم می شود. ظاهرا البته هوشمندی حزب الله و حماقت سعودی داستان را به جهت دیگری برده ولی همین مقدار نشان می دهد طراحی های خطرناکی برای منطقه صورت گرفته است. جزئیات مربوط به بخش های دیگر پروژه البته بسیار مفصل تر است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار