در حاشیه جشنواره فیلم مقاومت صورت می گیرد

برگزاری نشست های تحلیلی"ایران هراسی و اسلام هراسی"

رویارویی اسلام و غرب پدیده جدیدی نبوده و ریشه‌های تاریخی دارد. اما واکنش و هراس غرب همواره از رشد و گسترش اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و بازیابی دوباره هویت اسلامی، چهره تازه‌ای به خود گرفته است.
کد خبر: ۲۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 31August 2014

برگزاری نشست های تحلیلی

به گزارش سرویس فرهنگی دفاع پرس سلسله نشست های تحلیلی"ایران هراسی و اسلام هراسی"همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در تهران برپا می شود. در این نشست ها، صاحب نظران و پژوهشگران با ارزیابی و تحلیل تعدادی از فیلم های ساخته شده توسط غربی ها و هالیوود به ریشه ها و فلسفه تهاجم سینمایی غرب علیه اسلام، ایران و شیعه با رویکرد " ایران هراسی، اسلام هراسی و شیعه هراسی" می پردازند.

در خبر روابط عمومی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در خصوص اهمیت و طراحی این سلسله نشست های تحلیلی آمده است:  تردیدی نیست که شیعه هراسی و ایران هراسی به عنوان برنامههای اصلی در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته است. رویارویی اسلام و غرب پدیده جدیدی نبوده و ریشههای تاریخی دارد. اما واکنش و هراس غرب همواره از رشد و گسترش اسلام با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و احیای مجدد ارزشهای اسلامی و بازیابی دوباره هویت اسلامی، چهره تازهای به خود گرفت، به طوری که موجی از احیاگری در کشورهای اسلامی را بنیان نهاد. از این رو کشورهای غربی با مشاهده تحرکاتی در منطقه که در نهایت منجر به از دست رفتن منافع آنان در منطقه میشد، به استفاده از ابزارها و مکانیزمهای سخت و نرم قدرت روی آوردند و از این طریق درصدد مقابله با اسلام سیاسی که اینک کانون اصلی آن ایران بود، برآمدند. در همین جهت و به منظور تقویت اثربخشی عوامل و محرکههای شیعه هراسی، نهادهای غرب از ابزار تبلیغاتی ایران هراسی و شیعه هراسی به صورت توأمان استفاده میکنند تا عمق استراتژیک روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران را با چالش مواجه کنند و در همین راستاست که در سال های اخیر شاهد تولید و ساخت ده ها اثر سینمایی و تلویزیونی و سرمایه گذاری  کلان  هستیم.

بر پایه این خبر، جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به منظور تحلیل این جریان فرهنگی و سیاسی غرب سلسله نشست هایی با حضور کارشناسان و صاحب نظران همزمان با جشنواره برگزار می کند.

شایان ذکر است سیزدهمین جشنواره بین ­المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین ­الملل» در قالب بخشهای مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشمانداز سینمای مقاومت ایران،  نشستهای تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامههای جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود.

اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره بین المللی فیلم مقاومت moqavematfilmfest.ir موجود است.

نظر شما
پربیننده ها