نادر قشقایی:

یک طرح برای یادمان شهید حججی ارائه دادم/ ساخت تندیس «سرو جاوید»

مجسمه‌ساز مطرح کشورمان از طراحی یک یادمان برای مسابقه «سربلند» که به ساخت یادمانی با موضوع شهید حججی می‌پردازد خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ - 13November 2017
یک طرح برای یادمان شهید حججی ارائه دادم/ ساخت تندیس «سرو جاوید»به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نادر قشقایی مجسمه‌ساز درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: به دلیل شرایطی که در شهرداری به دنبال تغییر شهردار رخ داده و طبیعتا مسئولان را تحت تاثیر خود قرار داده است فعلا در حوزه مجسمه سازی شهری اتفاقی رخ نمی دهد، اما برای فراخوان مسابقه «سربلند» که طراحی یادمان شهید حججی است طرحی را آماده کرده‌ام.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در این فراخوان که از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح اعلام شده ۳۵۰ نفر شرکت کرده اند، توضیح داد: از شرکت کنندگان خواسته شده بود تا مضامینی را انتخاب کنند که اشاره مستقیم و همه فهمی به موضوع شهادت شهید حججی داشته باشد و از ارایه طرح های انتزاعی پرهیز کنند زیرا قرار است اثر برتر در یکی از میادین شهر تهران یا شهرستان ها نصب شود.

این مجسمه ساز درباره ساخت تندیس «سوگواره هنر عاشورایی» نیز بیان کرد: درباره طراحی هر اثر هنری با مضمون عاشورا المان هایی وجود دارد و واژه هایی به کار می آید که مشخص است و من برای این سوگواره بر حسب موضوع عنوان «سرو جاوید» را پیشنهاد دادم که از دو سرو تشکیل می شود و کلمه ای که حسن و حسین را تداعی می کند.

قشقایی ادامه داد: از پشت یکی از سروها نیز ۲ پرنده پیدا می شوند و گویی پر کشیده اند. من المان سرو را از نخل گردانی هایی که در یزد یا علم هایی که در عاشورا بلند می شود، گرفتم ضمن اینکه به نوعی جاودانگی و سرسبزی را از گذشته تا امروز نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تندیس باید بتواند با مخاطب روز ارتباط برقرار کند، بیان کرد: وقتی در رویدادی که دارای اهمیت است یک تندیس ارایه می شود، ارزش آن تندیس به تداوم و استمرار آن رویداد وابسته است.

این مجسمه ساز در پایان گفت: برای من یکی از چیزهایی که در ساخت تندیس اهمیت دارد زمان و متریال است. ضمن اینکه امیدوارم برای سال آینده از قبل برنامه ریزی کنند و یکی از موضوعات سوگواره ساخت همین تندیس باشد و شاهد استقبال جمعی هنرمندان این عرصه باشیم.
 
منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار