دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

امداد فرهنگی و وظیفه وزارت ارشاد در برابر زلزله‌زدگان

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت کاهش تالم زلزله‌زدگان استان کرمانشاه با ظرفیت فرهنگی خود وارد میدان شود.
کد خبر: ۲۶۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷ - 13November 2017
امداد فرهنگی و وظیفه وزارت ارشاد در برابر زلزله‌زدگان
گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: خبر زلزله شب گذشته در استان‌های غربی کشور از جمله استان کرمانشاه همه توان مدیریتی کشور را معطوف به خود کرد. کشته شدن بیش از 300 نفر و مجروحیت 2 هزار نفر در این حادثه، نشان‌دهنده عمق حادثه است.
 
حفظ آرامش مردم و ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، مجروحین و آسیب دیدگان قطعاً بعد از امداد رسانی و کمک‌های اولیه برای در زیر آوار‌ ماندگان در جهت کاهش تلفات از مهمترین اقدامات خواهد بود.
 
صدور پیام تسلیت از سوی شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بدون شک تاثیر فراوانی در کاسته شدن آلام به وجود آمده خواهد داشت. رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام تسلیت خود به مردم کرمانشاه تاکید کردند: «از همه‌ی کسانی‌که می‌توانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست می‌کنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.»
 
تاثیر اقدام شخصیت‌های فرهنگی و هنری و به طور کلی فعالیت‌های فرهنگی نیز در کم شدن بار مصیبت زلزله زدگان بیش از هر اقدام دیگری است، که به نظر می‌رسد برای تحقق این کار و در کنار نهادهایی مانند وزارت کشور، ستاد مدیریت بحران کشور، سازمان اورژانس، سازمان هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج و دیگر نهادهایی که در صحنه میدانی این حادثه وجود دارند، لازم است ستادهای مختلف فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وجود داشته باشند.
 
نقش موج تبلیغی و رسانه‌ای شبکه‌های تلویزیونی در این باره، جهت اطلاع رسانی با حضور چهره‌های مختلف فرهنگی هنری بدون شک برای آرامش بخشیدن به مردم تاثیرگذار خواهد بود اما با وجود سطح و عمق خسارات خانوارهای این مناطق، دسترسی به رسانه‌ ملی برای همه آن‌ها مقدور نیست و شبکه‌های اجتماعی با کمپین‌های مختلف در این راستا می‌توانند نقش موثرتری داشته باشند.
 
در این میان حضور میدانی هنرمندان، چهره‌های فرهنگی و هنری تلویزیون، سینما و ... در عرصه‌های مختلف نقش تعیین کننده‌ای در کاسته شدن غم و اندوه مصیبت دیدگان خواهد داشت. توجه به بُعد امدادرسانی سخت افزاری اگرچه در اولویت است اما نباید از ابعاد دیگر این حادثه غفلت شود و دستگاه‌های متولی این امر باید تصمیم جدی برای ورود به این میدان مهم بگیرند.
 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت کاهش تالم زلزله زدگان با ظرفیت فرهنگی خود می‌تواند وارد میدان شود و رسالت مهم خود در همراه بودن با مردم را انجام دهد. اگر چه هنرمندان مختلف کشورمان در عرصه‌های مختلف سینما، شعر و ... از ساعات اولیه این حادثه به طور خودجوش و جلوتر از دستگاه‌های دولتی وارد میدان شدند و با انتشار پُست‌هایی به ابراز همدردی پرداختند و شعر سرودند اما این مسئله چیزی از بار مسئولیت دستگاه‌های رسمی نمی‌کاهد.
 
انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار