صادق مفرد:

دانشجویان جهادگر بدون‌ هماهنگی به مناطق زلزله‌زده نروند

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با تشریح نحوه امدادرسانی گروه‌های جهادی به مناطق زلزله‌زده از گروه‌های جهادی خواست بدون هماهنگی به مناطق زلزله‌زده نروند.
کد خبر: ۲۶۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ - 13November 2017
دانشجویان جهادگر بدون‌ هماهنگی به مناطق زلزله‌زده نروندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صادق مفرد مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اعلام آمادگی گروه‌های جهادی دانشجویی برای امداد‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کشور اظهار داشت: از شب گذشته و پس از وقوع زلزله گروه‌های جهادی دانشجویی بومی مناطق زلزله‌زده مانند ایلام و کرمانشاه کار خود را برای امدادرسانی آغاز کردند.

وی افزود: دانشجویان ایلام بیشتر به مناطق حاشیه شهر امدادرسانی کردند البته به دلیل تلفات کمتر چندان نیازی به امداد رسانی جدی در این منطقه نبود.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه زلزله اخیر به مناطق کرمانشاه آسیب‌های جدی وارد کرده است، گفت: گروه های جهادی دانشجویی در کرمانشاه همچنان مشغول به فعالیت هستند. در این مناطق اعزام‌های انفرادی گروههای جهادی را داشتیم که در کنار نیروهای هلال احمر در کار آواربرداری و امداد‌رسانی فعالیت می‌کنند.

مفرد با بیان اینکه در حال حاضر شرایط جاده‌های منتهی به کرمانشاه برای اعزام‌ نیروهای بیشتر مساعد نیست، تصریح کرد: در حال حاضر اعزام نیروی جدیدی نخواهیم داشت. نیروهای جهادی بومی منطقه که حدود 200 نفر هستند در این مناطق مشغول امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه بلایای طبیعی در سازمان بسیج دانشجویی گفت: گروه‌های جهادی علاقه‌مند برای حضور در این مناطق از این طریق ثبت‌نام می‌شوند. این گروهها برحسب ظرفیت متناسب با نیاز منطقه از چند روز آینده به مناطق مورد نیاز اعزام می‌شوند. در حال حاضر نیاز اصلی آواربرداری و امداد‌رسانی پزشکی است، بنابراین اعزام گروه‌های امدادرسان و پزشکیدر شرایط حاضر در اولویت  است اما در آینده از گروه‌هایی که در زمینه ساخت و ساز مهارت و تخصص دارند، استفاده خواهد شد.

مسئول سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: طی چند روز آینده با ایجاد قرارگاه مرکزی در این مناطق به ساخت و ساز خانه‌های ویران شده کمک خواهیم کرد. از دستگاه‌های مختلف به‌خصوص سپاه و  آستان قدس نیز می‌خواهیم  از این گروه‌ها حمایت کنند.

مفرد در پایان با اشاره به شرایط منطقه و صعب‌العبور بودن مسیر مناطق زلزله زنده از گروه‌های جهادی دانشجویی درخواست کرد بدون هماهنگی با قرارگاه مرکزی به این مناطق اعزام نشوند.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها