سردار کمالی خبر داد؛

آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه خبر داد.
کد خبر: ۲۶۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 13November 2017
آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «موسی کمالی» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در خصوص رویکرد جدید خدمت سربازی، در نظر است کارکنان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه‌ی اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
 
به همین منظور در سال جاری با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این امر مهم صورت گرفته است. بر این اساس مقرر شد:
 
ا. آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تعدادی از کارکنان وظیفه کماکان استمرار یابد.
 
2. بسترهای لازم از قبیل هماهنگی‌ها، امضای تفاهم‌نامه‌ها، برگزاری همایش‌ها، تجهیز کارگاه‌ها و ... برای تحول و جهش قابل توجه در تعداد کارکنان وظیفه تحت آموزش در سال 1397 فراهم شود.
 
3. برای کارکنان وظیفه‌ای که قبل از اعزام دارای یک تخصص فنی خاص بوده‌اند و یا در مدت خدمت سربازی با بکارگیری تخصصی در نیروهای مسلح عملاً مهارت لازم را در فعالیت مربوطه کسب کرده‌اند و در عین حال فاقد گواهی‌نامه تخصصی می‌باشند، گواهی‌نامه رسمی صادر شود.
 
سردار کمالی همچنین با بیان اینکه در نظر است با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای این افراد ضمن ثبت نام در سامانه‌ی سازمان فنی و حرفه‌ای، مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس از آن‌ها آزمون گرفته شود، افزود: چنانچه افراد در آزمون پذیرفته شوند به آن‌ها گواهی‌نامه رسمی مهارت سازمان فنی و حرفه‌ای اعطا خواهد شد. در غیر این‌صورت با آموزش مختصر و رفع نواقص، برای آزمون بعدی آماده می‌شوند.
 
سردار کمالی تاکید کرد: کلیه‌ی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که دارای مهارت خاصی بوده و یا حتی وظیفه‌ی نگهبانی را بر عهده دارند، در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای به آدرس sarbaz.irantvto.ir ثبت نام کنند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: یگان‌های نیروهای مسلح موظفند این موضوع را به نحو شایسته اطلاع رسانی کرده و امکانات لازم را جهت ثبت نام کارکنان وظیفه فراهم کنند. در ضمن یگان‌ها بایستی اسامی کسانی را که به هر دلیل قادر به ثبت نام اینترنتی نیستند، در قالب لوح فشرده تحویل ادارات فنی و حرفه‌ای استان‌ها دهند تا اقدام مقتضی صورت پذیرد. بدیهی است پس از این مرحله و انجام اطلاع رسانی‌های لازم، آزمون مربوطه با حضور کارکنان وظیفه برگزار خواهد شد.
 
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه کسب مهارت سربازان زمینه‌ی اشتغال این عزیزان را پس از خدمت فراهم می‌کند، یادآور شد: کلیه کارکنان وظیفه از همین امروز نسبت به ثبت نام در سامانه‌ی فوق اقدام کنند و برای آزمون آماده شوند. هزینه‌ی ثبت نام نیز توسط نیروهای مسلح پرداخت شده است و این اقدام رایگان صورت می‌پذیرد.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار