مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

افزایش سواد رسانه‌ای، سدی در مقابل تهاجم‌های فرهنگی است

«مصطفی مشایخی» گفت: افزایش سواد رسانه‌ای در همه سطوح و توجه به این مهم، در واقع راهکاری منطقی به منظور مقابله با تهاجم‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۲۶۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ - 13November 2017
ارتقاء سواد رسانه ای سدی در مقابل تهاجمات فرهنگیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در کارگاه آموزشی با موضوع «آسیب‌های اجتماعی نوپدید» که در شهرستان «تفرش» برگزار شد، با اشاره به تاثیرگذاری رسانه‌ها و تغییر سبک اندیشه و رفتار افراد در جامعه، اظهار داشت: از آن‌جایی که در جامعه امروز رسانه‌ها تأثیر به‌سزایی در سبک و شیوه زندگی و افکار و اندیشه انسان‌ها دارند، از این‌رو محتوای آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که غذای فکری جوامع امروز را تأمین می‌کند.

وی افزود: افزایش سواد رسانه‌ای در همه سطوح و توجه به این مهم، در واقع راهکاری منطقی به منظور مقابله با تهاجم‌های فرهنگی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: امروز شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در مقایسه با گذشته رشد بالایی پیدا کرده اند که می‌طلبد خانواده‌ها نسبت به آموزش‌های لازم در خصوص سواد رسانه‌ای، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مشایخی با اشاره به تعداد کانال‌های ضدفرهنگی گفت: هدف دشمن از جنگ نرم، فروپاشی بنیان خانواده در جوامع اسلامی است و از آن‌جایی که زن محور خانواده بوده و دشمن به‌خوبی به این مسئله پی‌برده است، برای رسیدن به اهداف شوم خود تغییر نوع تفکر و رفتار زنان جامعه ما را هدف قرار داده و در این راستا برنامه‌های ضدفرهنگی را پایه‌ریزی کرده است که در این زمینه 250 کانال ضدفرهنگی فعال است.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد، فرهنگ برهنگی غرب را با بهره‌مندی از ابزار رسانه به جوامع اسلامی منتقل کرده و با قبح‌زدایی اعتقادات، جوانان را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار