استاندار مرکزی خبر داد؛

آمادگی کامل ستاد بحران استان مرکزی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه

«سیدعلی آقازاده» گفت: ستاد بحران استان مرکزی به منظور اعزام نیرو و تجهیزات برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه در آمادگی کامل قرار گرفت.
کد خبر: ۲۶۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹ - 13November 2017
آمادگی کامل ستاد بحران استان مرکزی برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، «سیدعلی آقازاده» با اشاره به آمادگی کامل نیروهای استان مرکزی در راستای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهارداشت: امکانات و نیروهای تخصصی استان مرکزی در آماده‌باش کامل برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه قرار دارند و در تمامی زمینه‌های تخصصی، پیش‌بینی اعزام با بهترین نیروها و تجهیزات صورت گرفته است.

وی افزود: ستاد بحران استان مرکزی در ساعات اولیه وقوع زلزله، با تشکیل نشست اضطراری برنامه‌ریزی و پیش آمادگی، بسیج نیرو و امکانات را انجام داده است و در صورت تقاضای کمک از مناطق زلزله‌زده، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان وجود دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بامداد امروز (دوشنبه) سه دستگاه خودروی کمک‌دار، آمبولانس، تیم‌های واکنش سریع، اسکان اضطراری و آواربرداری از سوی هلال‌احمر استان مرکزی به همراه سگ‌های جستجوگر و زنده‌یاب و سایر امکانات امدادی به نواحی زلزله‌زده اعزام شده است.

آقازاده با اشاره به تعداد چادر و پتوهای اعزام شده گفت: 2 هزار تخته پتو و یک‌هزار تخته چادر از استان مرکزی برای اعزام به مناطق زلزله‌زده بارگیری شده و تا ساعاتی دیگر به این مناطق می‌رسد.

وی ادامه داد: با توجه به شدت زلزله و خساراتی که به تأسیسات برق استان‌های غربی کشور وارد شده است، دو تیم تخصصی اصلاح خرابی شبکه با تجهیزات فنی کامل به همراه یک دستگاه جرثقیل از این استان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: یک دستگاه تانکر آبرسانی 10 هزار لیتری نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی برای خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان، راهی مناطق زلزله‌زده شده است.

وی بیان کرد: ستاد هدایت بحران در دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از شامگاه یکشنبه تشکیل شده و ضمن ارسال یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تکنسین به مناطق زلزله‌زده، شماری تخت بستری به صورت آماده‌باش برای مواقع اضطراری در مراکز درمانی استان پیش بینی شده و امکانات و نیروهای بهداشت محیط نیز آماده هستند که در صورت نیاز در مناطق بحران زده حاضر شوند.

استاندار مرکزی همچنین از آمادگی کامل ماشین آلات سنگین و نیمه‌سنگین استان، برای کمک‌رسانی احتمالی به استان‌های زلزله‌زده خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار