عامر شانع:

شلیک موشک به مواضع دشمنان متوقف نمی‌شود/ قتل‌ عام یمنی‌ها با تشدید محاصره سعودی

کارشناس مسائل سیاسی یمنی با اشاره به تشدید محاصره یمن در سایه شیوع بیماری وبا و کمبود شدید دارو تأکید کرد که عربستان قصد دارد تمام ملت یمن را قتل‌ عام کند.
کد خبر: ۲۶۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ - 13November 2017
شلیک موشک به مواضع دشمنان متوقف نمی‌شود/ قتل‌ عام یمنی‌ها با تشدید محاصره سعودیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «عامر شانع» کارشناس مسائل سیاسی یمنی در گفت‌وگویی اظهار داشت: وضعیت یمن در سایه تشدید محاصره این کشور بحرانی دانست و عربستان سعودی تمام گذرگاه‌های زمینی دریایی و هوایی یمن را بسته است و حتی به کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود که این مسئله وضعیت داخلی را بسیار بحرانی کرده است. با این وضعیت می‌توانیم تأکید کنیم که عربستان قصد دارد تمام یمنی‌ها را قتل‌عام کند. سعودی‌ها با تحمیل این محاصره سنگین بر ملت یمن نه جنبه‌های انسانی و بشردوستانه را مدنظر می‌گیرند و نه پیمان‌ها و قوانین بین المللی.

وی بر ادامه انتشار هرچه بیشتر وبا در یمن تأکید کرد و در این خصوص گفت: بیماری وبا در یمن همچنان درحال گسترش است و برای مبارزه با آن از کمبود دارو رنج می‌بریم. دشمن نیز از ورود داروهای لازم برای معالجه این بیماری جلوگیری می‌کند.

عامر در بخش دیگری از سخنانش به بی‌توجهی جامعه جهانی به بحران موجود در یمن اشاره کرد و گفت: دولت یمن نیز مراتب اعتراض خود نسبت به حملات بیشمار جنگنده‌های سعودی و تحمیل محاصره کامل را به سازمان ملل و سازمان‌های جهانی می‌رساند اما هیچ یک از این طرفها واکنشی از خود نشان نمی‌دهند. کشتار ملت یمن در سایه سکوت کامل جامعه جهانی و سازمان‌های حقوق بشری صورت می‌گیرد.

این کارشناس یمنی از برگزاری راهپیمایی فراگیر علیه تشدید محاصره یمن خبر داد و افزود: ملت یمن همچنان در برابر حملات دشمن پایدار است و به مقاومت خود ادامه خواهد داد، مردم ما روز دوشنبه در اعتراض به تشدید محاصره کشور از سوی اشغالگران در صنعا راهپیمایی خواهند کرد. سازمان‌های بین المللی هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت یمن و خلاصی از بحران انسانی موجود در آن نمی‌کنند و حرکت آنها در این مسیر بسیار کند است. وضعیت بهداشت و معیشت مردم به‌دلیل جنگ، بمباران مستمر و شدت یافتن محاصره بسیار ناگوار است.

وی یا انتقاد از بی‌اهمیتی سازمان‌های حقوق بشری جهانی به بحران یمن گفت: سازمان‌های حقوق بشری بین المللی به وظایفشان عمل نمی‌کنند، این گروه‌ها باید برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ملت یمن دست به کار شوند اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم که برای رسیدن کمک‌ها به مردم ما هیچ فشاری وارد نمی‌کنند. پیش از این برخی کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر "الحدیده" وارد یمن می‌شد و به دست مردم می‌رسید که این بندر نیز هم‌اکنون به‌طور کامل توسط اشغالگران بسته شده است و این امر باعث بحرانی‌تر شدن وضع کشور خواهد شد.

این کارشناس یمنی با تأکید بر ادامه حملات موشکی به کشورهای متخاصم گفت: ما در جنگ هستیم و به‌طور قطع شلیک موشک به مواضع دشمنان متوقف نخواهد شد. علی‌رغم شدت یافتن محاصره یمن، جوانان ما همچنان در جبهه‌های نبرد با تمام توان ایستاده‌اند و از روحیه بالایی برخوردار هستند.

عامر شانع در پایان گفت: ملت ما تا زمانی که جنگ علیه یمن برقرار است دست از مقاومت و پایداری و صبر برنخواهد داشت، مردم کنار یکدیگر ایستاده‌اند و برای بهبود شرایط به یکدیگر کمک خواهند کرد. در داخل یمن به بحران‌های متعددی همچون سوخت و مشتقات نفتی و تجهیزات پزشکی و دارو دچار شده‌ایم، در زمینه  پزشکی به‌شدت نیازمند دارو هستیم زیرا زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر ادامه جنگ و شیوع وبا و همچنین عدم امکان وارد کردن دارو باعث کاهش شدید ذخیره دارویی کشور شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار