بازسازی صحنه‌های عاشورا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

در نمایشگاه رسانه‌‌های دیجیتال امسال نمایش واقعیت مجازی روز عاشورا با استقبال خوبی مواجه شده است.
کد خبر: ۲۶۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ - 14November 2017
بازسازی صحنه‌های عاشورا در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نمایشگاه رسانه های دیجیتال امسال بر خلاف سال‌های قبل، با استقبال کمتری مواجه شده است. نمایشگاه امسال به‌طور‌ کلی در 9 بخش پایگاههای اینترنتی، نرم افزارهای تلفن همراه، نشر دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کسب و کارهای نوپا (استارت‌اپ‌ها) تقسیم بندی می‌شود. با گشت و گذاری بین غرفه ها به غرفه ای نوپا که برای اولین بار در نمایشگاه حضور پیدا کرده است، برمی‌خوریم.
 
ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان که برای اولین بار در نمایشگاه رسانه های دیجیتال حضور یافته و نمایش واقعیت مجازی صحنه‌های عاشورا که توسط گروه VR karbala تولید شده است را در معرض استفاده بازدیدکنندگان قرار داده است.
 
بیژن لطفی، مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره هدفشان برای حضور در نمایشگاه امسال گفت: مخاطب ستاد عمره و عتبات بیشتر دانشجویان و کارکنان دانشگاه هستند و عمده ارتباط ما هم با آن‌ها در فضای مجازی است.
 
وی در ادامه افزود: ستاد عمره و عتبات دانشجویی پرچمدار حضور در فضای مجازی است. زمانی که اکثر ثبت نام‌ها دستی بود، ما ثبت نام اینترنتی حج عمره دانشجویان را آغاز و بعد از آن هم ثبت نام عتبات را هم به آن اضافه کردیم. تاکنون بیش از میلیون نفر دانشجو در سامانه لبیک ثبت نام کرده اند.
 
مدیر روابط عمومی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خاطرنشان کرد: در دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان نزدیک به  100 هزار نفر در سامانه جامع عتبات دانشگاهیان برای زیارت ائمه اطهار در عراق ثبت نام کردند.
 
لطفی اشاره ای هم به برنامه‌های تلفن همراه کرد و گفت: 10 نرم افزار موبایلی و دهها نرم افزار کاربردی رایانه‌ای در موضوعات مختلف تولید شده است که اکثر موضوعات به عمره و عتبات اختصاص دارد. همچنین یک نرم افزار خبرخوانی هم تهیه کردیم که تمام رویداد‌های سایت لبیک در آن‌جا منعکس می‌شود.
 
در بخشی از بازدیدمان، به تماشای واکنش مردم به نمایش واقعیت مجازی نشستم که عاشقان امام حسین(ع) نسبت به تماشای این صحنه‌ها اغلب نمی‌توانستند احساسات خود را کنترل کنند و اشک از چشمشان جاری می‌شد.
 
بنا بر این گزارش، نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال تا تاریخ 26 آبان ماه از ساعت 10 الی 20 در مصلی امام خمینی (ره) پذیرای علاقه‌مندان است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار