امیر حاتمی در ‌جلسه شورای استاندارد و کيفيت وزارت دفاع:

‌استانداردسازی يک اولويت‌ مهم در برنامه 4 ساله وزارت دفاع است

وزير دفاع ‌توجه به ‌استانداردسازی را يکی از اولويت‌های مهم وزارت دفاع ‌در برنامه 4 ساله اعلام كرد و گفت: سطح استانداردسازی را ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌ سازمانی و ملی توسعه خواهيم داد.
کد خبر: ۲۶۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 14November 2017
‌استانداردسازی يک اولويت‌ مهم در برنامه 4 ساله وزارت دفاع است
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امير سرتيپ «امير حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در چهاردهمين جلسه شورای استاندارد و کيفيت وزارت دفاع با بيان اينكه در حوزه كيفيت و استاندارد نياز به تلاش مضاعفی داريم، اظهار داشت: نيروهای مسلح بايد بتوانند با توجه به شرايط کشور و منطقه، مأموريت‌های مهم محوله ‌را با محصولات و دستاوردهای دفاعی با كيفيت و استاندارد به انجام برسانند.
 
وی حفظ حدود و ثغور ميهن اسلامی، دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی، استقلال کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مأموريت‌های مهم نيروهای مسلح دانست و افزود: ‌‌تحولات بسيار سريع در منطقه غرب آسيا بر حساسيت ماموريت نيروهای مسلح افزوده و ‌نيرو‌های مسلح با هدايت‌های حکيمانه مقام معظم فرمانده کل قوا ‌برای انجام اين مهم، توقع پشتيبانی خوب و مؤثری را از مجموعه وزارت دفاع دارند.
 
وزير دفاع با بيان اينكه ‌هرچه به پيش می‌رويم توقع از وزارت دفاع نيز بيشتر ‌خواهد شد، تصريح كرد: اين تحولات، کيفيت، کميت، تنوع و سرعت بيشتر‌ی را ايجاب می‌کند و دستيابی به آن‌ها هدف راهبردی وزارت دفاع است.
 
امير حاتمی با اشاره به اينكه تا رسيدن به اهداف عالی فاصله داريم، ادامه داد: ‌با توجه به پيشرفت‌ها و تحولات علمی، دو مولفه زمان و کيفيت، نسبی شده‌ و نسبت به ميزان توقع سنجيده می‌شوند و پيشرفت‌های پيش رو به ما امکان کاهش زمان، افزايش سرعت ‌و افزايش کيفيت را خواهد داد و ‌بايد به طور دائم آن را تعقيب کنيم.
 
وی گفت: سازمان توانمند‌، همواره ‌هوشمند و بصير است و تمام برنامه‌ها و فعاليت‌های خود را در مسير تحقق اهدف قرار ‌می‌دهد.
 
امير حاتمي تاكيد كرد: ‌استانداردسازی يکي از اولويت‌های مهم  وزارت دفاع در برنامه چهار ساله است كه به حضور مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رئيس جمهور ‌محترم و مجلس شورای اسلامی تقديم شد‌ه است.
 
وزير دفاع با اشاره به اهميت ‌توسعه استانداردسازی در وزارت دفاع افزود: ‌سطح استانداردسازی را در وزارت دفاع ‌از سطح سازمانی به سطح برون‌سازمانی و ملی توسعه خواهيم داد و بايد بتوانيم در راستای ‌هوشمندسازی، اين برنامه را در جهت اهدف مورد نظر قرار دهيم.
 
امير حاتمی با تشريح اهميت استانداردسازی در وزارت دفاع خاطرنشان كرد: «استانداردسازی» يک تفاهمی ‌بين پشتيبانی کننده و پشتيبانی شونده و يا توليد‌کننده و بهره‌بردار است ‌و‌ براساس زيرساخت‌ها، منابع‌، مقدورات و شاخصه‌ها‌ی نيروهای مسلح، محصول را توليد می‌کنيم.
 
وی با اشاره به تاثير استانداردسازی در ميزان تعامل با نيروهای مسلح گفت: ‌استانداردسازی محصولات، هزينه‌های غير‌ضرور را حذف ‌و موجب کاهش هزينه‌ها و در نهايت تامين رضايتمندی نيروهای مسلح می‌شود.
 
وزير دفاع با بيان اينكه استانداردسازی محصولات بايد ‌مورد توجه جدی مديران عامل سازمان‌های صنعتی باشد، اظهار داشت:  بحث استانداردهای پژوهشی نيز بايد در اولويت قرار گيرد چرا كه حاصل کار‌ پژوهش‌محور‌ ‌در يک قالب استاندارد در چرخه توليد قرار می‌گيرد.
 
وی بر استاندارد کردن خدمات و آموزش تاکيد و تصريح كرد:‌ اگر به استانداردسازی در اين حوزه‌ها توجه ويژه ‌شود، ان‌شاءالله نتايج بسيار خوبی در پشتيبانی کامل از نيروهای مسلح حاصل خواهد شد.
 
‌وزير دفاع با بيان اينكه مرکز استاندارد بايد تمرکز بيشتری بر روی استانداردسازی نهادها و فرآيندها  داشته باشد، افزود: ‌اين موضوع نقش به سزايی در بالا رفتن کيفيت و کاهش زمان و قيمت دارد و اين مهم بايد در سازمان‌های وزارت دفاع،‌ نيروهای مسلح و بهره‌برداران در اولويت باشد.
 
امير حاتمي در ادامه گفت: بايد مبانی استانداردنويسی وزارت دفاع را به نيروهای مسلح ‌معرفی کنيم و‌ ‌مرکز استاندارد در اين زمينه وظيفه خاص دارد تا استاندارد محصولات را به نيروهای مسلح معرفی کند.
 
وزير دفاع ‌رضايت مشتری ‌را در استاندارد‌سازی محصولات مهم دانست و تاکيد کرد:‌ اگر ساز و کار رضايت سنجی ميان بهره‌بردار، پشتيبانی‌کننده و پشتيبانی‌شونده استاندارد شود حتما می‌تواند تعاملات را‌ ‌عميق‌تر و بيشتر کند.‌
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار