صبح امروز صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه مشترک «پیشگیری اولیه از اعتیاد» در دانشگاه تفرش

تفاهم‌نامه مشترک با عنوان «پیشگیری اولیه از اعتیاد» میان دانشگاه تفرش و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی منعقد شد.
کد خبر: ۲۶۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ - 14November 2017

امضای تفاهم‌نامه مشترک «پیشگیری اولیه از اعتیاد» در دانشگاه تفرش/ معرفی دانشگاه تفرش به ‌عنوان دانشگاه پاکبه گزارش دفاع پرس از اراک، دانشگاه تفرش و دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، صبح امروز (سه‌شنبه) تفاهم‌نامه مشترک با عنوان پیشگیری اولیه از اعتیاد منعقد کردند.

«نبی‌الله شاه‌‌محمدی» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه در دانشگاه تفرش طی سخنانی اظهار داشت: براساس این تفاهم نامه، دانشگاه تفرش به صورت دانشگاه پایلوت در استان مرکزی به عنوان دانشگاه پاک معرفی و کمیته فرهنگی پیشگیری اولیه از اعتیاد برای اولین‌بار در استان مرکزی در این دانشگاه فعال می‌شود.

وی افزود: این کمیته در راستای تأکید بر ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی با مشارکت خود دانشجویان و سوق دادن فعالیت‌های آن‌ها در امر مبارزه فرهنگی با مواد مخدر در دانشگاه تفرش، هفته آینده با حضور مسئولان استانی شروع به فعالیت می‌کند.

شاه‌‌محمدی با بیان این که دانشجویان، سفیران مبارزه با مواد مخدر در این طرح می‌باشند، ادامه داد: اولویت و هدف اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این طرح، توانمندسازی تشکل‌های دانشجویی در زمینه مواد مخدر و راه‌های پیشگیری و آسیب‌هایی است که این مواد بر شخص و جامعه وارد می‌کند که در این خصوص، این شورا از آمادگی کامل در امر برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها برخوردار است.

«علی میرزایی» فرماندار شهرستان تفرش نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرستان تفرش به نسبت شهرستان‌های دیگر استان مرکزی، شهرستانی پاک در زمینه مصرف مواد مخدر است، اما این امر نباید مسئولان را در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در  شهرستان غافل کند.

وی افزود: رسالت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر است که تحقق این رسالت، نیازمند کار فرهنگی، آگاهی‌بخشی و استفاده از پتانسیل نیروهای مردمی است.

میرزایی ادامه داد: این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای مشارکت دانشگاه تفرش در ریشه‌کنی معضل اعتیاد منعقد و این مجموعه به لحاظ مدیریت ارزشمند دانشگاه و تلاش معاونین، مدیران و کارکنان به عنوان دانشگاه پایلوت در استان به نام دانشگاه پاک معرفی و انتخاب شده است.

همچنین، «حمیدرضا صبا» رئیس دانشگاه تفرش نیز در این مراسم اظهار داشت: بحث تهاجم فرهنگی رویکردهای متفاوتی دارد که یکی از این رویکردها، اعتیاد نسل جوان کشور است.

وی افزود: محافظت از جوانان کشور در برابر این توطئه دشمن، نیازمند عزم و همت همه دستگاه‌ها در ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز است.

انتهای پیام/ 113
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار