وزیر کشور خبر داد:

بیش از 90 درصد آب و برق مناطق زلزله‌زده تامین شده است

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب و برق مناطق زلزله‌زده تامین شده است، گفت: درباره ساخت خانه‌های زلزله‌زدگان با حضور رئیس‌جمهور تصمیم‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ - 14November 2017

بیش از ٩٠ درصد آب و برق مناطق زلزله زده وصل شده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور صبح امروز در گفتگویی اظهار داشت: از دقایق ابتدایی همکاران ستاد بحران چه ملی چه منطقه‌ای برای خدمت‌رسانی در محل حضور داشتند.

وی ادامه داد: مردم خوب ما علی‌رغم سختی‌ها بسیار باوقار و بامتانت درخواست‌هایشان را پیگیری کرده و با مسئولین همکاری می‌کنند، اولین گام ما این بود که هزینه‌های جانی را پایین بیاوریم اما متاسفانه تا کنون 420 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 4 هزار نفر مصدوم داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی از این مصدومان سرپایی مداوا شده و یا به شهرهای دیگر منتقل شدند، تصریح کرد: با 30 بالگرد کادر وزارت بهداشت، هلال احمر از ساعات اولیه تلاش‌های بسیار خوبی کردند.

رحمانی فضلی افزود: آب و برق از اول حادثه قطع شد که اکنون 90 درصد آب و برق این مناطق تامین شده است و برای برقراری گاز نیز ابتدا باید نشتی‌ها برطرف شود.

وی اضافه کرد: عده‌ای منازلشان خراب شده و عده‌ای دیگر هم به دلیل پس لرزه‌ها نمی‌توانند در خانه‌هایشان مستقر شوند در نتیجه مشکل چادر و پتو داشتیم که شب گذشته با همکاری هلال احمر چادرهای بیشتری به منطقه رسید اما به هر ترتیب منطقه وسیع است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ارتش و سپاه هم درحال کمک‌رسانی هستند، گفت: خدمات‌رسانی از ساعت 6 صبح روز گذشته شروع شده چراکه در ابتدا راه‌ها بسته بود و دوستان ما تا صبح در تلاش بودند که راه‌‌ها را باز کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ما از روستاها و مناطق مختلف بازدید کردیم و پای مشکلات مردم نشستیم همچنین شب گذشته جلسه ستاد بود که موضوعات مور نظر صورت جلسه شد.

وی با بیان اینکه مشکل مهم مردم در این منطقه ساخت و ساز منازلشان هست که به خاطر زمستان این کار با سختی‌هایی مواجه خواهد شد، اظهار داشت: ان‌شاء الله با تصمیاتی که رئیس‌جمهور می‌گیرند بتوانیم دست به دست نیروهای دیگر مشکلات مردم را حل کنیم.

وزیر کشور با اشاره اولویت‌های امداد رسانی مردم به این مناطق افزود: چادر، پتو و آب‌های بسته‌بندی شده، نان و خرما بیشترین نیاز مردم این منطقه است که مردم به صورت خود جوش این اقلام را می‌فرستند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه تمامی نیروها برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده بسیج شده‌اند، گفت: مسافت‌ها طولانی و خسارات زیاد است که قطعا انتقاد به امداد رسانی‌ها وجود دارد اما این مسئله نباید موجب تصفیه حساب سیاسی و عقده‌گشایی شود لذا خوشبختانه مردم هم اینها را به‌خوبی تشخیص می‌دهند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها