در 25 آبان برگزار می‌شود؛

آیین رونمایی از 3 جلد کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان»

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: به مناسبت سالروز حماسه و ایثار مردم استان اصفهان در 25 آبان‌ماه، سه جلد کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان» رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ - 14November 2017
آیین رونمایی از سه جلد کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان»
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اصفهان، «داریوش وکیلی» امروز در نشست خبری سالروز 25 آبان‌ماه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم استان اصفهان اظهار داشت: 25 آبان برای استان اصفهان نمادی فرهنگی است و همانطور که امام فرمودند کجای دنیا استانی مانند اصفهان پیدا می‌شود، باید آن را به نسلهای بعدی منتقل کرد.

وی درباره ثبت سالروز حماسه و ایثار در تقویم ملی تصریح کرد: بنا به خواسته جامعه ایثارگر در تلاشیم تا این روز را در تقویم ملی به ثبت برسانیم و درخواست‌های آن از طریق ادارات مختلف ارسال شده است.

وکیلی خاطرنشان کرد: برای انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده باید این روز را برجسته کرد و رسانه ها به آن بپردازند تا برای جوانان تبیین شود.

وی با اشاره به برنامههای سالروز 25 آبان گفت: در روز 25 آبان برنامه‌هایی چون گلباران غبور شهدای عملیات محرم، برگزاری مراسم ویژه در شب شهادت رسول اکرم (ص) و روز پنج‌شنبه، نمایشگاه عکس مستند عملیات محرم در گلستان شهدا نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان افزود: آیین رونمایی از سه جلد کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان اصفهان» و برگزاری مسابقه رالی اتومبیل‌رانی جانبازان در دوم آذرماه نیز از دیگر برنامه‌هاست.

وی با اشاره به قول ریاست جمهوری درباره وضعیت مسکن جامعه ایثارگر گفت: در سفر رییس جمهور به استان اصفهان ایشان قول دادند  20هزار پلاک به افراد فاقد مسکن اختصاص یابد و در حال حاضر پیگیر مسائل مربوط به آن هستیم.

وکیلی درباره ساخت مرکز توانبخشی جانبازان استان اصفهان بیان کرد: مرکز توانبخشی به مساحت 5 هزار و 400 متر مربع پیش‌بینی شده و ظرف 10 ماه آینده این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: درحال حاضر مرکز توانبخشی جانبازان اعصاب و روان شهید رجایی خدمات مورد نیاز را ارائه کرده و بنیاد شهید نیز در حد توان به جانبازان کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان شهدای مدافع حرم را نماد شهدای دفاع مقدس نامید و گفت: شهدای مدافع حرم از شهدای دفاع مقدس الگوبرداری کردند و مراسمات تشییع این شهدا بدون هیچ تفاوت و تبعیضی برگزار میشود.

وی با اشاره به طرح ساماندهی قبور شهدای مدفون در گلستان شهدا گفت: در این طرح رضایت خانواده شهدا به صورت کتبی اخذ شده و مطابق قول بنیاد شهید هیچگونه تغییری در قاب عکس و سنگ نوشتههای قبور شهدا اتفاق نیفتاد و قطعه دارخوین هم در روزهای اینده قابل دسترسی خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان درباره ساخت سالن گلستان شهدا تصریح کرد: بعد از سالها این پروژه به نتیجه رسیده و درحال ساخت است و قرارگاه خاتم سازه هوایی آن را آماده کرده و ظرف یک ماه آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بیمه جانبازان به بیمه دی منتقل شده و تلاشها برای تامین هرچه بهتر خدمات درمانی برای ادای دین خود به خانواده این افراد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها